bästa viktminskning ‘Diet’ Myter Debunked

gå ner i fettprocent ‘Diet’ Myter Debunked

En diet verkar mer som straff än vad som helst, fyller de flesta av oss med rädsla. Du kan tänka dig att svälta dig själv, känna dumhet, ständigt begär och ha ingen kul alls. Trots att slutresultatet av en diet borde vara något att se fram emot, kan bara tanken på att starta en släcka dig.

Finns det en lösning på dieting? Om du vill gå ner i vikt bombarderas du med hundratals dieter, program och mirakelpiller som lovar att få dig att gå ner i vikt och komma tillbaka till form, nästan över natten. Tyvärr innebär de flesta av dessa löften orealistiska om inte ohälsosamma metoder som leder till viktminskning som bara varar så länge som kosten.

De kalorier som vi intar när vi äter ger våra kroppar de näringsämnen de behöver för att skapa energi. Dieten teorin är att minska ditt kaloriintag kommer att tvinga din kropp att bränna upp fettreserver för att kunna ge tillräckligt med energi för att hålla dig. Det finns två problem med denna teori. Det första är hur mycket du kan minska ditt kaloriintag, ett belopp som varierar beroende på individuella skillnader i metaboliska hastigheter. Minska det med för mycket, och din kropp går in i ‘svält’ -läget, med din metabolism sakta ner för att spara energi i stället för att bränna fett.

Den andra oroen är att din kropp behöver kalorier för att bränna kalorier om du sänker ditt intag drastiskt, din kropp har inte energi att brinna fett, men du kommer inte att fungera optimalt.

Att minska kalorier är viktigt om du vill gå ner i vikt, men du måste vara säker på att du fortfarande ger din kropp de näringsämnen som behövs för att hålla dig vaken, energisk och hälsosam för att bränna fett.

Sambandet mellan kroppsfett och fett i din kost leder till ett snabbt steg till slutsatsen att alla fetter är dåliga. Detta är inte fallet, och i själva verket behöver din kropp vissa fetter för att utföra vitala funktioner. Tricket är att identifiera de goda fetterna och äta dem, och minska de dåliga fetterna till ett minimum.

Goda fetter är fetter som sänker dåligt kolesterol och ökar bra kolesterol i kroppen. De omfattar enomättade fetter som de som finns i nötter och i avokado, canola och olivolja. Fleromättade fetter, som innehåller Omega 3-fettsyror, finns i lax och fiskolja samt soja, majs och solrosolja och är bra fetter.

Mättade fetter ökar vårt dåliga kolesterol och anses därför vara ‘dåliga’ fetter. Dessa finns främst i animaliska produkter som kött och mejeriprodukter samt i ägg. Om du inte är vegan eller vegetarian, är det lite svårare att undvika dessa fetter, men möjligt om du är vaksam om att trimma synligt fett från kött och äta skinnfritt fjäderfä och hälsosammare sorters skaldjur.

Var försiktig med ‘låg fetma’ mejeriprodukter och kolla etiketterna noggrant, eftersom de ofta har tillsatt socker för att förbättra smaken.

En utmärkt källa till fiber och energi,
bästa viktminskning 'Diet' Myter Debunked
kolhydrater är en viktig del av en balanserad diet. Raffinerad kolhydrater har haft mycket av den godheten raffinerad rätt ut ur dem och behåller tomma kalorier utan näringsvärde. Vilket vitt bröd eller varor som är bakat med vitt mjöl, vita pastor, läsk och de flesta godisprodukter innehåller dåliga kolhydrater.

Goda kolhydrater är höga i fiber, ger dig energi och får dig att känna dig riktigt bra om du försöker gå ner i vikt! Hela kornbröd, spannmål och pasta innehåller bra kolhydrater, liksom frukt, grönsaker, baljväxter, nötter, frön och bönor.

4. ‘Ät bara en typ av mat’ dieter

Din kropp borde springa som en väl underhållen maskin. Du behöver fett, kolhydrater, proteiner och till och med socker, för att hålla din kropp fungerande ordentligt. Att skära ut någon matgrupp orsakar en obalans och lämnar din kropp som saknar vad som vanligtvis kommer från den källan. Dieter som rekommenderar att du äter, till exempel bara grapefrukt, kan vara skadliga eftersom de svälter din kropp av alla näringsämnen som tillhandahålls av andra livsmedelsgrupper. Det kan få dig att gå ner i vikt på kort sikt, eftersom din kropp måste hitta dessa näringsämnen i fettreserver. Men så fort du börjar äta en kombination av mattyper igen, kommer din kropp att lagra så mycket som möjligt för att förbereda sig för en annan ‘hungersnöd’ och du tar upp all vikt igen!

Få av oss har råd att besöka dietister och läkare för råd om vad man ska äta, och vi kan inte alla bli nutritionists. Rätt viktminskningsprogram, baserat på hälsosam näringsriktlinjer och matvanor, hjälper dig att reda på vad du ska äta. Det finns många program baserade på sund näringsinformation som inte bara är avsedd att hjälpa dig att gå ner i vikt, utan också att upprätthålla en hälsosam livsstil.

Ta reda på program som hjälper dig att gå ner i vikt och upprätthålla en hälsosam livsstil vi granskar flera,
bästa viktminskning 'Diet' Myter Debunked
inklusive Diet Solutions Program som ger en lösning på dieter. Precis vad vi behöver!