hur gå ner i vikt Artikel Hälsa och Fitness

kosttillskott viktminskning Artikel Hälsa och Fitness

En hälsosam kost är en välbalanserad diet. För att vi ska kunna känna oss väl och sträva efter vår fulla fysiska potential och välbefinnande måste vi alltid överväga vad vi intar. Vad behöver vi i alla fall för att fungera bra?

Proteiner: Att hjälpa våra kroppar att reparera och odla vävnader

Varje viktminskning diet bör inkludera alla dessa, om kosten vill vara ett långsiktigt, hälsosamt engagemang snarare än en skarp, kort sikt viktminskning metod.

Att hålla balansen rätt är väldigt viktigt. Det finns många dieter och varje annan diet har lite olika förhållanden mellan maten. En kost värt att överväga (och så småningom tweaking) är Medelhavsdieten. Pyramiden visar de förhållanden som denna diet tyder på. Känn dig fri att läsa mer information om Medelhavsdieten om du är intresserad eller vill prova.

Medelhavsdieten är en bra stark bas för en hälsosam kost: det är dock viktigt att komma ihåg två viktiga saker.

Den övningen är av största vikt när man följer någon typ av diet

Att kolhydrater kan och bör minskas om du vill gå ner i vikt och din träning är låg till måttlig.

Efter att ha beaktat dessa två element är det rekommenderat att ändra förhållandet mellan kolhydrater och grönsaker till 1: 1. Annars kan grönsaker också vara den primära delen av kosten och kolhydraterna kan skäras ner lite.

För att avsluta med kolhydrater: det är viktigt att överväga vilken typ av kolhydrater du konsumerar. Faktum är att korn och fullkornsbröd är mycket hälsosammare än vitt bröd, och om du tänker gå ner i vikt säkert, kanske du vill överväga dessa som alternativ till din normala brödbröd (antingen permanent eller tillfälligt).

Glöm inte att skriva ner vad du äter,
hur gå ner i vikt Artikel Hälsa och Fitness
speciellt när du börjar en ny diet: du kanske tror att du har sällsynta sällskap men kanske du faktiskt konsumerar ett paket varannan dag. Crisps är en särskilt lätt mat att packa och ha utan att vara fullt medveten. Försök att ersätta dem med morötter eller andra grönsaker. Du kanske kämpar först, men om några dagar kanske du märker skillnaden redan.

Slutligen kom ihåg: det är viktigt att komma ihåg att förändring inte sker över natten. Om du fortsätter att ändra en liten sak om din kost varje vecka, kommer du gradvis att vana att äta hälsosamt. Balansen är allt: om du har en större måltid än normalt en dag, var inte förtvivlad och försök att klara det genom att skära ned nästa dag. Åh, och viktigast av allt: glöm inte att dricka vatten. Att dricka laster är viktigt för att hålla din ämnesomsättning på väg !.
hur gå ner i vikt Artikel Hälsa och Fitness