gå ner i vikt fort Atkins hyr Rob Lowe för att främja sin livsstil

hälsohem viktminskning Atkins hyr Rob Lowe för att främja sin livsstil

‘Jag har levt Atkins i år’, säger skådespelaren Rob Lowe i nya fläckar för Atkins Nutritionals, varumärket s djärvaste försök än att placera sig som en livsstilförstärkare, inte en rad dietmat.

Lowe, film- och tv-tittare vet att det inte behövdes en diet. Han har aldrig gått ner i vikt på planen, vilket främjar att äta mat som är låg i kolhydrater och sockerarter och hög proteinhalt.

Atkins är hoppfullt Lowe kommer att vädja till de tiotals miljoner människor som Chief Marketing Officer Scott Parker kallar ‘självstyrt’, de som försöker minska på kolhydrater och socker men som inte vill följa ett mycket dogmatiskt program. ‘

Den bredare uppsökningen kan också öka Atkins-försäljningen, vilket Parker säger växer i ett högt encifret sortiment.

‘Vi har en så stark egenkapital i viktminskning som vi inte behöver fortsätta att repetera, säger Parker. ‘Vad vi behöver göra är att få ett mer relevant, tillväxtorienterat meddelande.’

Atkins egna forskning tyder på att ungefär hälften av sina köpare har aldrig försökt att gå ner i vikt på Atkins.

‘Vi tycker att det här är ett fantastiskt tillfälle för oss att förlänga vår franchise utöver den traditionella viktminskningen’, säger Parker.

Parker sa att några anställda hade hört talas om Lowes matvanor, vilket ledde Atkins att nå ut till skådespelarens ledning för att ta reda på om Lowe faktiskt levde denna typ av livsstil. Svaret var väldigt entusiastiskt, säger Parker.

Skådespelaren,
gå ner i vikt fort Atkins hyr Rob Lowe för att främja sin livsstil
med dussintals krediter, inklusive filmerna ‘The Outsiders’ och ‘St. Elmo’s Fire’ och TV-serier som ‘The West Wing’ och ‘Parks and Recreation’ och nyligen ‘Code Black’ om Atkins livsstil i en kampanj som började springa den 1 januari. Den innehåller en längre form kommersiell för online.

Atkins varumärke har funnits i flera år. Dr Robert Atkins ‘första bok, Dr. Atkins’ Diet Revolution, om lågt carbdieten, publicerades 1972. Atkins-märkta barer och skakningar kom tillsammans 1997.

Och medan det är första gången Atkins har gått med en manlig talesman har det fungerat konsekvent med kändisar. Courtney Thorne Smith var den första officiella talskonsten 2009 och i senare år följde Sharon Osborne och Alyssa Milano. Kim Kardashian har också främjat varumärket och sångaren Lauren Alaina är en märkesambassadör med egna TV-reklamfilmer.

Några kanske kommer ihåg att bara förra året spelade Lowe som en KFC-kolonel som främjar Zinger-stekt kycklingmacka, som vi gissar definitivt inte på Atkins-planen. Den komiska rollen berörde inte Parker.

‘Folk är människor och de äter inte alltid perfekt’, säger Parker. ‘Tro det eller inte, du kan faktiskt gå till KFC och få grillad kyckling och du blir Atkins-kompatibel.’

Tillsammans med livsstilens vinkel är produktfokuserade fläckar, bland annat en där Lowe säger att han gillar sin skakningar.

Samtidigt är andra dietfokuserade varumärken ute med nya kampanjer som människor försöker starta 2018 på en hälsosam anteckning. Viktvaktare undertecknade även DJ Khaled som social media-ambassadör för att hålla sina miljoner fans bekanta med hans framsteg genom sina sociala kanaler.

‘Det är en riktigt bra tid, faktiskt, för viktminskning i stort, men det är också en bra tid att expandera till generaliserad näringsrik wellness’, säger Parker.

Parker förväntar sig Lowe-fokuserade kampanjen att vädja till kvinnor och män. Det kommer att köras på kabel och online,
gå ner i vikt fort Atkins hyr Rob Lowe för att främja sin livsstil
inklusive sociala medier inlägg från Lowes konton.