viktminskning Fett Diet att gå ner i vikt snabbt

hur ska man gå ner i vikt Fett Diet att gå ner i vikt snabbt

Det är inget mysterium att livsmedel som är höga i fett är också fyllda med kalorier, och det är bara den typ av mat som du behöver undvika om du vill gå ner i vikt snabbt. Idag är det en välkänd allmän princip att viktminskning innebär att man bränner mer kalorier än du konsumerar, och den principen används bäst med en låg fetthalt.

Går låg fet och hälsosam

Innan du börjar med en diet med låg fetthalt är det viktigt att veta ett par saker. För det första, bara för att en matvara har mindre fett betyder inte nödvändigtvis att det är friskt och hjälper dig att gå ner i vikt snabbt. Socker, till exempel, har lite fett, men är fylld med kalorier, och en sockerintensiv diet kan stava katastrof för någon som vill få smal eller bibehålla sin vikt.

Den bästa strategin är att välja de fettfattiga livsmedel som har mycket god övergripande näringsvärde och en lågt kalori densitet. För det andra är alla fetter inte onda. En viss mängd fett är viktigt för kroppen, och de friska fetterna är Omega 3-fettsyror och omättade fetter. Dessa hjälper till att kontrollera kolesterolnivåerna och förhindra hjärtsjukdomar. En tumregel gäller att 30% av hela kaloriförbrukningen borde vara i fetter, och de flesta av dessa fettkalorier bör härröra från de friska fetterna som nämns ovan. Omega 3 finns i vissa sorter av fisk, som lax, färskt tonfisk och sardiner, samt vissa vegetabiliska oljor och vegetabiliska livsmedel. Omättade fetter finns främst i friska vegetabiliska oljor som rapsfröolja, olivolja, majsolja och solrosolja, samt olika nötter och frukter.

Matpunkterna som ska undvikas

I en diet med låg fetthalt är några av de populära matvarorna som ska undvikas hela mjölk, söta godisar som glass (om de inte är feta iser), choklad, kakor och kex, chips, stekt eller rostad potatis, kokosnöt, bakverk, croissanter, vita bröd, raffinerade mjölbaserade pannkakor och pasta, smör,
viktminskning Fett Diet att gå ner i vikt snabbt
anka kött, köttfärs och flertalet grädde och hårda ostar. Ett typiskt modernt kök är vanligtvis packat med några, om inte alla dessa matvaror. De flesta av dem tjänar syftet med snacks eller snabba bett. Om ditt kök är en av dessa, kan det bara vara en bra idé att rensa ut det och byta ut dessa högfettiga livsmedel med friska, fettfria.

Hälsosam mat med låg fetthalt

En hälsosam diet med måttlig mängd fett är en som har variation och är praktiskt nog för att upprätthållas under en lång tidsperiod. När allt kommer omkring är dina bantningsmål inte bara för den kommande säsongen! Hur som helst, här är några näringsrika, feta matvaror: skummjölk, äggvitor, yoghurt med låg fetthalt, osmält fruktjuice, magert kött, färska och frysta grönsaker och frukter, fullkornsbröd, fullkornspasta och ris, högfibrer frukostflingor , valnötter, bakade potatis, torkade frukter, bönor, baljväxter och pulser och gröt havre. Det här är verkligen inte en komplicerad lista, trots att den har mycket variation, och de flesta av dessa livsmedel kan hittas ganska billigt överallt. Men medan tillgången på hälsosamma, fettsnåla livsmedel kanske inte är ett problem kommer disciplin sannolikt att vara den största utmaningen för människor som vill gå ner i vikt snabbt.

Det är viktigt att komma ihåg att viktminskning inte är den enda fördelen med en dietplan som består av dessa livsmedel. Det finns massor av andra hälsofördelar som hör samman med en hälsosam kost, inklusive högre energinivåer, minskad risk för kolesterol och hjärtproblem, och till och med minskad risk för cancer.
viktminskning Fett Diet att gå ner i vikt snabbt