hur går jag ner i vikt snabbt Fett och protein bör du äta dagligen för att gå ner i vikt

äppelcidervinäger viktminskning Fett och protein bör du äta dagligen för att gå ner i vikt

av Demand Media

Hälsosam kost Kostfett Hur mycket kolhydrater, fett och protein bör du äta dagligen för att gå ner i vikt? En välbalanserad diet bör innehålla tillräckligt med kolhydrater, protein och fett.

Relaterade artiklar ‘Dagliga mängder kolhydrater, fett, fiber, natriumprotein’ Hur många gram fett borde du äta en dag för att gå ner i vikt? Den rekommenderade mängden procent av kolhydrater per dag Hur man beräknar rätt protein- och karbbalans

Fad dieter skapa förvirring när det gäller en framgångsrik näringsplan för viktminskning. Sanningen är att det inte spelar någon roll vilken kostplan du följer, om ditt kaloriintag är mindre än din kaloriproduktion, kommer du gå ner i vikt. Men om ditt mål är permanent viktminskning måste du anta hälsosamma beteenden och en näringsplan som du kan behålla under hela ditt liv. En välbalanserad kost som består av näringsrika kolhydrater, magre proteiner och bra fetter kommer inte bara att skapa långvariga viktminskningsresultat men också till stor nytta för din hälsa.

Tips Dietguiden för amerikaner föreslår att 45 till 65 procent av dina kalorier kommer från kolhydrater, 10 till 30 procent från protein och 28 till 35 procent från fett.

Totala kalorier För att behålla din nuvarande vikt bör kaloriintaget vara lika med kaloriutgången. Att gå ner i vikt måste du bränna mer kalorier än du konsumerar med jämna mellanrum. Forskning visar att den bästa metoden för viktminskning är en kombination av minskat kaloriinnehåll med en ökning av fysisk aktivitet. För gradvis viktminskning som resulterar i en 1 till 2 pund förlust varje vecka, måste du minska ditt kaloriintag med 500 till 1000 kalorier per dag. Mat val bör vara näringsrika täta livsmedel som ger många viktiga näringsämnen men få kalorier. Dessa näringsrika täta val tillåter dig faktiskt att äta mer mat men ändå gå ner i vikt.

Lämplig kolhydratkonsumtion Karbohydrater tenderar att få en dålig rap, men de spelar en avgörande roll för att kroppen ska fungera optimalt. Problemet är att många amerikaner konsumerar huvuddelen av deras kolhydratkalorier i form av livsmedel som är höga i raffinerad kolhydrater och tillsatta sockerarter, såsom vit ris, potatis, vitbröd, godis, läsk och socker sötad fruktjuice. Dessa livsmedel är vanligtvis höga i kalorier och erbjuder lite näringsvärde. För viktminskning är det idealiskt att välja mat som är hög i hela korn och fibrer. Dessa livsmedel är vanligtvis lägre i kalorier, mättat fett och tillsatta sockerarter men ger rikliga näringsämnen och kan bidra till att öka mättnad. För viktminskning och övergripande hälsa väljer du en diet med 45 till 65 procent av de totala dagliga kalorierna från komplexa kolhydrater inklusive hela korn, brunt ris, helvete pasta, frukt och grönsaker.

Lean Protein Den genomsnittliga amerikan förbrukar mer än en tillräcklig mängd protein. Livsmedel som är höga i protein tenderar också att vara höga i fett. Proteinrika livsmedel ska ge 10 till 30 procent av dina totala dagliga kalorier. Tillräckligt proteinintag är viktigt eftersom proteiner är de huvudsakliga ämnen som kroppen använder för att bygga och reparera vävnader som muskler, blod, inre organ, hår, hud, naglar och ben. Välj magra proteinkällor som kyckling, kalkon, fisk, grekisk yoghurt och lättmjölk för din viktminskning plan. Växtkällor av protein, såsom bönor, tofu, seitan och quinoa är också hälsosamma proteinval och generellt smalare än animaliska proteiner.

Friska FetterOn ett viktminskningsprogram borde du undvika att äta fet mat. Att begränsa fettkalorier i kosten kan också bidra till att minska ditt totala totala kaloriintag. Fett bör ge cirka 25 till 35 procent av dina totala dagliga kalorier och vara mestadels i form av omättade fetter från växt- och fiskkällor. Mättade och transfetter bör begränsas för viktminskning och även för förebyggande av sjukdomar. Välj hälsosamma fettalternativ som lax, tonfisk, olivolja, valnötter, mandel, linfrö och avokado. Att fylla på lämpliga komplexa kolhydrater och färsk frukt och grönsaker samtidigt som fett och bearbetad mat minskas är ett effektivt sätt att minska fettförbrukningen i din kost. En elitutövare från en mycket ung ålder, Wilsons yttersta uppgift är att motivera, inspirera och utbilda så många människor som möjligt för att leva livet till sin fulla potential. coli utbrott knutet till soja nötter smör sickens 2 i Santa ClaraUninsured rate i Kalifornien droppar för att spela in låga, CDC uppskattningar
hur går jag ner i vikt snabbt Fett och protein bör du äta dagligen för att gå ner i vikt