gå ner i vikt snabbt utan träning avgjort slags

gå ner ett kilo om dagen avgjort slags

Beslut beslut. Om du vill gå ner i vikt, ska du gå till mango smoothie eller hantverkskocken? Vallmo frö bagel eller cashew snack?

Om du är osäker, gå med i publiken. I åratal har nutritionists diskuterat samma sorts frågor med några som argumenterar för att en låg fetthalt är vägen att gå, medan andra insisterar på att en diet med begränsad kolhydrater är bättre.

Med varje akademisk studie om ämnet verkade den allmänna känslan sväva på ett eller annat sätt. På 1980-talet och låg fetthalt var kostet. Under de senaste åren blev låga carb dieter saken. Det var nog att ge nutidens dieter whiplash.

Söker att avgöra debatten skapade forskare från National Institutes of Health ett mycket detaljerat och något ovanligt experiment.

De kontrollerade 19 överviktiga vuxna (som var ungefär samma vikt och hade samma kroppsmassaindex) till en inpatientenhet vid NIHs kliniska centrum, i två veckors inkrement.

För de första fem dagarna av varje besök fick volontärerna en baslinje diet på 2740 kalorier som var 50 procent kolhydrat, 35 procent fett och 15 procent protein. Detta var väldigt olika från vad de äter tidigare. Men för de följande sex dagarna fick de antingen en låg fetthalt eller en låg carb diet, var och en med 30 procent färre kalorier. Varje deltagare blev också ombedd att träna en timme om dagen på löpbandet.

Därefter lade forskarna volontärerna i metaboliska kamrar ett förseglat, klimatkontrollerat rum anslutet till ett batteri inspelnings- och analysenheter (som de som de använder för labratter) i fem dagar för att se vad som skulle hända.

Efter att ha analyserat allt från hur mycket koldioxid och kväve de släppte till deras hormon- och metabolitnivåer, konstaterade forskarna att kalorier per kalori, låg fetthalt slår ut kolhydrater med lågt kolhydrat. Under studietiden var den minsta detekterbara skillnaden i kumulativ fettförlust 110 gram.

I genomsnitt förlorade deltagare 463 gram på låg fetthalt vs 245 gram på lågt carbdieten. Forskarna projicerade ut vad som kunde hända om de fastnade i dessa dieter i sex månader och fann att den svaga gruppen skulle sluta att förlora sex pounds i genomsnitt än den låga carb-gruppen.

kontrast till tidigare påståenden om en metabolisk fördel av kolhydratrestriktion för att öka kroppsfettförlusten vår data och modell simuleringar stöder motsatt slutsats,
gå ner i vikt snabbt utan träning avgjort slags
Kevin D.

Studien tycktes vara ett svar på de senaste teorierna om hur låga carbdieter fungerar. Förespråkare har sagt att minskande kolhydrater minskar insulinsekretionen, vilket leder till ökad fettoxidation och kaloriförbränning.

Men forskarna undrade, att den första lagen om termodynamik kräver att alla kalorier redovisas, kan det vara sant att minska kostfett utan att minska kolhydraterna inte ha någon effekt på kroppsfett? Kan de metaboliska och endokrina anpassningarna till kolhydratbegränsning resultera i ökad kroppsfettförlust jämfört med en jämn kalorireduktion av dietfett? detta betyder att om du på en låg carb diet att du ska byta till en låg fet diet? Inte nödvändigtvis.

Forskarna erkänner att av våra resultat till verkliga viktminskningsdieter för behandling av fetma är begränsad. Utformningen av deras experiment är beroende av strikt kontroll av matintag som är orealistiskt hos fritt levande individer, sa de.

Min åsikt, det här är en verklighetskontroll, berättade Katz för Forbes. bjuder inte på oss att gå tillbaka till förmånlig fettskärning, men det uppmanar oss att komma över den nya dårskapen av förmånlig karbskärning. Mitt hopp är att den här studien ger en knuff inte från en näringsfixering till en annan, men i den riktningen: Mat, inte näringsämnen. Takeaway: Den viktigaste delen av dieting är inte nödvändigtvis den typ av kost du valde när det gäller lågt carb vs. låg fetthalt,
gå ner i vikt snabbt utan träning avgjort slags
det om du håller fast vid det.