bästa dieten för att gå ner i vikt av sökmotoroptimering

träna gå ner i vikt av sökmotoroptimering

Dave Hamel är produktchef för Web Analytics, SEO och Google Search Engine här på CBC / Radio Canada, och han har jobbat på webben i över femton år. Han har arbetat på webbplatser för kunder som Citibank, Rolex och Thankyou Network. Dave är en ivrig cyklist och en medlem av Lapdogs cykelklubb.

Det fanns en tid när man, om man ville leta upp något, behövde gå till ett bibliotek eller tillgripa en dammig samling av encyklopedier för att kontrollera ett faktum. Internet förändrade det genom att bokstavligen placera information inom fingertoppen. Internet hade dock ett problem: med så stor mängd information tillgänglig, hur kunde det göra den informationen sökbar? I början var det kataloger som Yahoo, Excite och DMOZ, som liknar de gula sidorna i telefonboken, där webbplatser skulle analyseras och kategoriseras, men marknadsförare lärde sig snart till dessa kataloger för mer trafik, vilket gav upphov till värdet och relevans av dessa verktyg att minska.

Sedan kom Google och allt förändrades. I stället för att förlita sig på webbplatser för att berätta för sökmotorn där de tillhörde, har Google ändrat spelet genom att berätta för de webbplatser där de tillhörde istället. Denna process blev känd som eller sökande. Detta förändrade hur informationen samlades in och lämnade många att fråga sådana frågor som:

Hur bestämmer Google vilken webbplats som är nummer ett?

Varför visas inte min hemsida?

Hur förbättrar jag min position i sökresultaten?

Lyckligtvis ger Google själv svaret, och det är en process som kallas Search Engine Optimization. SEO är praxis att byta en webbplats för att förbättra sin position på sökresultatsidan. Detta är inte bara en IT-övning, Det kan innebära kodning, men det kan bestå av att ändra kopia eller titel, förbättra användarupplevelsen genom att ändra hierarkin eller förbättra webbplatsmarknadsföring och PR. Om du berör en webbplats alls, är SEO din oro och det pekar på en enkel sak: Den bästa SEO är att göra ditt innehåll värd att dela.

Hur vet du vad den bästa restaurangen i stan är? Varför tog du din bil för att fixas i det garaget? Varför gick du att se den Indie-filmen istället för Hollywood? Chansen är att ditt beslut gjordes delvis för att någon berättade om det. SEO kan betraktas som för Internet och det är viktigt eftersom det finns över 270 miljoner unika webbplatser, över två miljarder människor på Internet, och Google utför ensam över en miljard sökningar om dagen! Som sådan måste du fråga dig själv hur någon ska hitta din webbplats.

SEO är också viktigt eftersom de högsta sökresultaten får 40% av klickerna från användare, andra sökresultat får 10%, tredje sökresultat får endast 8,5% och andelen klick avtar snabbt från den tiden, vilket innebär att om du är inte på första sidan med resultat är chansen att ingen hittar dig. Sökningen har dock en massiv lång svans. Över 70% av sökningarna är för ord sökt fem gånger eller mindre per månad. Det betyder att du inte behöver vara nummer ett för att generiska sökningar ska lyckas. Till exempel kanske du inte kan komma till den bästa platsen för, men du kanske lyckas få den bästa platsen för limabönor

Frågan blir då, fungerar det?

Google skickar ut en spindel, eller en som kryper på Internet och samlar in information. Denna information indexeras sedan och en algoritm tillämpas för att bestämma vikten av sidan. Algoritmen tar hänsyn till ett antal saker när man tilldelar en pagerank (uppkallad efter Google grundare Larry Page). Pagerank är den numeriska representationen av det uppfattade värdet på en webbsida i förhållande till Internet och består av ett antal olika element.

Länk popularitet är helt enkelt hur många länkar som finns till en viss sida. Tänk på det här sättet, varje länk är en röst för en webbsida, desto fler länkar, ju fler röster. Detta kombineras med ankare texten av dessa länkar. regeringen vet inte om smarta mätare arbetar är ganska beskrivande länktext. Du kan se vad innehållet kommer att vara om du klickar på den här länken. Något som här är inte beskrivande alls och kan vara en länk till någonting. Som ett resultat kommer Google att tillämpa mer vikt på den första länken.

Om du har en mängd länkar som alla har liknande text, tilldelar Google mer trovärdighet till den målsidan. Det gör det genom att följa länken till dess destination och läsa innehållet på sidan.

Specifikt ser det på titellaggen, som används som text i bokmärken, flikinformationen i din webbläsare och länktexten för Google själv. Det letar också efter en h1 eller header tagg, som en historia rubrik och själva innehållets innehåll.

Detta leder oss till nästa aspekt av sidrankning, vilket är sökordstäthet eller på sökordsförbrukningen på sidan. Spindeln har redan tagit upp sökorden från länken; i vårt exempel inkluderar dessa mätare och det läser sedan kopian på sidan för att se till att dessa ord används igen och att sidan verkligen handlar om vad länkkoplingen sa att det borde handla om.

Om länken gick till en sida om apor istället för smarta mätare, skulle Google rabatt länken. Om det var tillräckligt med dem skulle det börja straffa sidan, eftersom det skulle antas att någon försökte bluffa systemet. Algoritmen tar också hänsyn till läsbarhet. Med andra ord kan du inte peppar sidan oändligt med orden mätare. Du måste skriva kopian med slutanvändaren i åtanke.

Registrering och värddata fungerar också som en del av SEO. Google lägger mer vikt på en domän än på en landsspecifik domän, som dessutom, eftersom det har funnits längre tid, finns det en stor chans att om du har ett orddomän där du har haft det länge, vilket ökar också pageranken. Algoritmen tar hänsyn till hur länge din webbplats har varit på sin nuvarande domän, hur många andra webbplatser tillhör den domänen och vilka andra domäner som är associerade med ditt företag.

Webbadresser spelar en liten roll i SEO också. Eftersom webbadressen själv innehåller information om vad innehållet är troligt kommer Google att belöna denna insats.

Trafik- och klickfrekvensen är Googles kriterier när det gäller att kontrollera sina egna resultat för att påverka vad användarna söker. Om du till exempel sökte efter mätare och två länkar kom upp med en jämförbar pagerank men fler personer klickade på den andra länken så skulle Google så småningom marknadsföra den länken till nummer ett och erkänna att den hade en högre svarsfrekvens och var förmodligen det mer relevanta resultatet .

Slutligen, med tillkomsten av nya sociala medietekniker som Facebook och Twitter, är inte alla länkar på webbplatser i sig eller omges av stora kopior av kopior. Men dessa länkar är viktiga eftersom sociala medier kan nå ett stort antal människor. Som ett resultat innehåller Google-algoritmen en social media-aspekt, men dess betydelse är inte så bra just ännu.

Vikten eller betydelsen av var och en av dessa värden förändras eftersom Google ständigt tweaksar sin algoritm, så ingen vet verkligen med säkerhet hur många Twitter-länkar som är lika med en webbplatslänk, men vi vet att de från respekterade webbplatser eller webbplatser med hög pagerank räkna mer än de från webbplatser med låg pagerank. Vissa människor försöker använda, tekniker som länk gårdar eller gateway sidor att påverka Google till deras fördel. Tekniker som tidigare har fungerat fungerar inte längre idag och kan straffas i morgon. Att försöka lura Google kommer alltså bara att skada dina ansträngningar på sikt.

Nu när vi vet vad Google anser viktigt, vad kan du göra för att förbättra din sökrankning?

Regel 1 Börja med grunderna: Undvik att oroa sig för viral marknadsföring eller länkbyggande partnerskap tills du har säkerställt att du har tillgängligt, unikt, kvalitetsinnehåll med specifika, riktade sökord. Annars försöker du bara bygga på en dålig grund. Kom ihåg att sökandet handlar om människor och inte om webbplatser. Försök därför tänka på dina slutanvändare först när du arbetar på din webbplats.

Regel 2 Endast kvalitetsinnehåll: Om du skapar innehåll, se till att det är relevant och användarvänlig. Skapa bara innehåll som löser problem, svarar på frågor och ger information. Du kan titta på aktuella mätvärden för att se vilka ord människor använder för att hitta ditt innehåll. Om dina kunder t.ex. söker efter skor för att hitta dig, märk inte ditt innehåll med orden skor och förstärka dessa sökord.

Regel 5 Skriv en smart titel tagg: Det är texten för länken i Googles sökresultat, titelfältet i webbläsaren och texten i bokmärket, så dess betydelse kan inte underskattas. Om din sida exempelvis handlar om peruanska limabönor kan du ha en titel som limabönor, den näringsrika Inka-maten från Sydamerika, tanken att du skulle fånga trafik för villkoren och Amerika

Regel 6 Skriv en informativ metabeskrivning: Dessa används av Google som beskrivningen för länken och är i huvudsak din hisshöjd för att få någon att besöka din webbplats. Berätta för användarna vad de hittar om de klickar på länken.
bästa dieten för att gå ner i vikt av sökmotoroptimering