viktnedgång snabbt Bekämpa viktminskning Slå ut buken

mat för viktminskning Bekämpa viktminskning Slå ut buken

Forskning föreslår när du går ner i vikt, din kropp sänker sina energibehov. Men fysisk aktivitet och diet kan hjälpa till att vinna slaget i slutändan.

Om du någonsin försökt gå ner i vikt vet du förmodligen hur frustrerande det är att skära ner på kaloriintaget för att inte se någon viktminskning som återspeglas i badrumsvågorna. Men det kan finnas en bra vetenskaplig förklaring till detta fenomen. verkar tydligt när människor går ner i vikt, deras vila energi utgifterna den mängd kalorier kroppen behöver när den vilar på grund av en lägre kroppsmassa.

Gardner, som undersöker viktminskning, säger, ‘Det är inte så mycket att metaboliska behov minskar när du går ner i vikt, men din metaboliska effektivitet ökar. Hur som helst betyder det ju mer vikt du förlorar, ju mindre energi du bränner gör enkla saker som att göra dina lungor andas, hjärtslag och njurar fungerar. ‘

En ny förståelse för viktminskning har utvecklats, eftersom forskare lär sig mer om kroppens energibehov under viktminskning. Det visar sig faktiskt att det gamla ordspråket som hävdar att dina kalorier minskas med 3 500 kommer att resultera i ett kilo viktminskning är felaktigt .

Enligt en konsensuspanel som sammankallas av American Society of Nutrition och International Life Sciences Institute är ‘3,500 kalorier lika med 1 pund’ regel fel, eftersom det förutsätter att kroppsviktförändringar är enhetliga över långa perioder. Panelen påpekade emellertid att människor skulle gå ner i vikt, vilande energiförbrukning sjunker på grund av mindre kroppsmassa. Så kommer den 3.500 kaloriereduktionen inte längre att resultera i ett kilo viktminskning.

Faktum är att National Institute of Health i Bethesda, MD, skapade en matematisk modelleringsmetod för viktminskning över tid som tar hänsyn till kroppens anpassning till energiförbrukningen under viktminskning, vilken publicerades i The Lancet 2011. NIH-forskare rapporterade att människor med högre kroppsfett förlorar större mängder än de med lägre kroppsfett, och kroppens viktrespons på en förändring av energiintaget är långsam.

En annan aspekt av viktminskningsproblemet är att människor har mycket individualiserade energibehov. Alla vet någon som bokstavligen kan äta vad de vill ha och aldrig få ett pund, liksom någon som är försiktig med varje bit av mat och fortfarande kämpar för att bibehålla en hälsosam vikt.

Alla två personer som har samma fysiska aktivitet bränner olika kalorier på grund av ett komplext samspel mellan gener, kroppssammansättning och fysiologi. Och alla två personer som äter samma mat i samma kvantiteter kan uppleva helt olika effekter på vikt, beroende på gener, vila energiutgifter, kroppssammansättning, kroppsmassa och andra faktorer, säger han.

All denna information om viktminskning kan tyckas avskräckande för de tusentals människor som försöker gå ner i vikt, men det finns också några bra nyheter. Gardner förklarar att om du går ner i vikt och håller den av i månader eller år genom att äta samma mängd av kalorier kan din kropp slutligen ‘hålla med’ den här nya vikten och gå tillbaka till att vara mindre ‘effektiv’. Även om denna teori är meningsfull, har den ännu inte bevisats, säger Gardener.

Finns det en särskild diet som kan hjälpa till att motverka kroppens metaboliska reaktion på viktminskning? Medan en studie kopplade en lägre kolhydratdiet med fördelar, stressar forskarna att det inte finns tillräckligt med bevis som stöder en diet över en annan. ‘Jag tvivlar på att det någonsin kommer att bli en bäst diet. Min hunch är att det finns flera bästa dieter, och vissa människor är mer benägna att lyckas på en mot en annan, säger Gardener.

Leds av forskare från Brown Medical School och University of Colorado spårar NWCR mer än 10 000 individer som har förlorat en betydande mängd (minst 30 pund) och hållit den av i minst ett år. Resultat från NWCR pekar på långsiktig viktminskning är uppnås. Det tar bara tid, flit och hårt arbete.

Faktum är att forskning visar att 20 procent av överviktiga människor är framgångsrika, enligt en studie från 2005 i American Journal of Clinical Nutrition. Och ju längre viktminskningen bibehålls, desto färre underhållsstrategier är nödvändiga, enligt forskning som publicerades i tidskriften Obesity. Medan vi har mycket mer att lära oss om den komplicerade vetenskapen om viktminskning, kan NWR hålla några av våra mest lovande svar och resultat.
viktnedgång snabbt Bekämpa viktminskning Slå ut buken