gå ner i vikt utan diet Berkeley behöver mer täthet på BART-webbplatsen

viktminskning tabletter Berkeley behöver mer täthet på BART-webbplatsen

Anledningen till att jag flyttade till South Berkeley för några år sedan var att bli en del av ett samhälle som delade min vision för ett inkluderande samhälle som värderade mångfald och medkänsla över alla andra saker. Medan jag fortfarande känner mig djupt engagerad i en värld som är mer centrerad på medborgarnas gemensamma välbefinnande än småaktiga ekonomiska sysslor, känner jag mig att det måste finnas lite flexibilitet och öppet sinne när det gäller det växande behovet av bostäder med hög densitet alternativ här i Berkeley.

Här i Berkeley är det här problemet mer akut än vad som helst annat jag kan tänka mig på hand. Den här staden är en av de mest tätbefolkade städerna i hela staten. Under nästan ett århundrade närmade sig utvecklingen av mark i Berkeley med en filosofi som var helt inkongruent med områdets geografiska begränsningar. Tillvägagångssättet var inte till skillnad från Los Angeles. Men det faktum att Berkeley ligger mellan bukten och kustområdena gjorde problemen i samband med urban sprawl mycket mer akut än i Los Angeles-bassängen och dess till synes oändliga sträcka av torrt betesmark.

Med denna historia i åtanke är jag förvånad över att medborgarna i South Berkeley strider mot den blotta studien av en potentiell utveckling vid Ashby BART-parkeringsplatsen. Enligt min uppskattning är parkeringsplatser förmodligen det största slöseriet med land som kan tänka sig. Tanken att en mark i mitten av en tätbefolkad stad bara används för att hyra bilar och en loppmarknad är galen. Lyckligtvis är den typ av föråldrade tänkande som ledde till en sådan upprörande uppfattning i första hand försvagad med visdom att göra mer med vårt land än värdtrommarkretsar och samla oljeslikor. Självklart kommer denna känsla från en kille som parkerar på Ashby BART och älskar att höra trummcirkeln när jag sitter i min bakgård på helgerna.

Nu är jag säker på att de flesta motståndarna till utvecklingen i princip kan hålla med om att något måste göras på platsen. Jag är ganska säker på att en stad med en sådan utbildad befolkning är mer än medveten om att en parkeringsplats är ett stort slöseri med rymden. Tyvärr förstår jag inte vad motståndarna är rädda för just nu. För närvarande försöker Mr. Anderson och hans medarbetare bara att säkra pengar för en studie om egendomen. När blev detta en stor nej? nej? Det är inte som om de bjöd in Bechtel för drycker och tecknat en överenskommelse som skulle ha gett dem tillräckligt med pengar för att skicka de kommande tre generationerna av familjen till college. Det var uppenbart att inget olagligt, omoraliskt eller underhandligt gjordes. Allt som hänt hittills är en chans för staden att få pengar för att undersöka potentiella användningsområden för webbplatsen.

Jag tycker att den verkliga frågan här är att många människor som motsätter sig denna plan är nitiga om den byråkratiska processen eftersom de inte vill se några förändringar i South Berkeley. De skulle hellre se ogräs växa på en parkeringsplats än stödja en utveckling som de anser vara elitistiska. Jag tror att det finns en allvarlig rädsla för att någon utveckling som inte tjänar de borttagna påståenden jag nyligen läst om i detta dokument är i sig fel.

Jag är ledsen att säga detta, men loppmarknaden motiverar inte det massiva landavfallet vid Ashby BART. För dem som känner loppmarknaden är deras enda sätt att leva, har staden lovat att hitta platsen en ny hemma på Adeline. Dessutom borde medborgare som använder loppmarknaden som motivering för att motsätta sig en ny utveckling, erkänna att det i framtiden måste ske någonting med landet, och det är oundvikligt att loppmarknaden måste hitta en ny plats hos vissa poäng. Det är en bra känsla,
gå ner i vikt utan diet Berkeley behöver mer täthet på BART-webbplatsen
men lite orealistiskt, att använda marken för ‘en bäck för att hjälpa barn att gå ner i vikt.’ Enligt min uppfattning är det enda möjliga alternativet för webbplatsen att tillhandahålla högdensitetshus och lönsamma kommersiella alternativ i en område som dåligt saknar båda dessa saker. Det finns också ingen chans att eminent domän kommer att användas i någon utveckling, och ingen till förmån för utvecklingen har insinuerat att historiska byggnader skulle brytas ned. Om denna utveckling skulle kunna ge uppgraderingar till t Han områdets byggnader, det här är en bra sak.

Slutligen är jag tacksam för att bo i en stad med sådana människor som bryr sig om den väg som vi tar som samhälle. Det måste emellertid vara kompromiss för att möjliggöra utveckling. Vi måste hålla jämna steg med den förändrade dynamiken i vår tid så att vi kan fortsätta att förse stadens nuvarande och framtida behov. I stället för att motsätta sig någon utveckling direkt, varför tittar vi inte på sätt att se till att det finns överkomliga bostadsdelar av utvecklingen och att byggnaden är grön. Framtidens utveckling på parkeringen måste ha ingången till hela South Berkeley ‘ s medborgare och måste överensstämma med en vision som vi alla kan komma överens om. Jag hoppas verkligen att vi kan ha någon form av en bäck i den nya utvecklingen, eftersom jag älskar idén om att återställa inhemska livsmiljöer. Jag hoppas också att vi kan integrera viktiga tjänster för underordnade människor i den nya utvecklingen. Vi kan dock inte låta förhoppad teori och smidighet avlägsna den stora möjligheten vi har på Ashby BART parkeringsplats. För någon utveckling att arbeta måste det vara kompromiss. Framtiden kommer att medföra förändring oberoende av våra personliga synpunkter, och det enda sättet vi alla kan forma denna förändring är att prata och nå enighet.
gå ner i vikt utan diet Berkeley behöver mer täthet på BART-webbplatsen