gå ner i vikt med styrketräning Beräkna hur mycket vikt du vill förlora

gått ner i vikt blogg Beräkna hur mycket vikt du vill förlora

Hur mycket vikt vill du förlora?

Jag är säker på att det här är en fråga du själv frågar regelbundet. Svaret är enkelt, men det är inte baserat på din åsikt och vad du tycker du borde förlora.

Vid Fit It In Fitness lär vi människor att få sin tankesättning av antalet i pund och få dem att fokusera på kroppsfett och tummätningar. Din kroppsfettprocent kommer att berätta precis hur mycket fett din kropp håller, medan skalan helt enkelt berättar hur mycket hela kroppen väger, inklusive ben, vävnader och vätska.

Body Mass Index, som alltför ofta används, är heller inte korrekt. Det tar inte hänsyn till din kroppsfettprocent.

Professionella fotbollsspelare skulle vara borta från tabellerna i det obese området om de gick fysiskt och BMI-diagrammet var det enda mätverktyget som användes för kroppssammansättning. Håller du med om att alla NFL-spelare är grovt överviktiga? Fysiologiskt har vi förändrats ganska lite sedan 1800-talet, och det borde också våra mätvärden.

Så hur räknar du ut din kroppsfettprocent? Genom att gå till Fit It In Fitness eller en annan lokal hälsoklubb för en fitnessbedömning. Tränarna kan därmed mäta din kroppsfettprocent genom några få processer, de mest populära är hudviktkaliprarna.

När du vet hur mycket fett du har,
gå ner i vikt med styrketräning Beräkna hur mycket vikt du vill förlora
kan du räkna ut din mager kroppsmassa. Det här är hemligheten du vill veta.

Liten kroppsmassa är i huvudsak allt bortsett från ditt kroppsfett. Att veta detta nummer kan låsa upp svaret på din alltid kritiska fråga: Hur mycket vikt borde jag förlora (eller vinna)?

Här ett exempel: Danielle väger 180 pounds och har ett kroppsfett på 27 procent. Hon rymmer 49 pounds av fett och 131 pund av mager kroppsmassa.

Vad betyder det här? Tja, du inser att du kan bli av med den magra kroppsmassan.

Vi kan alla vara överens om att hud, ben och blod är nödvändigheter. Med det sagt, om du känner till din mager kroppsmassa vet du att vissa av det som överstiger fett kan gå vilse.

Förutsatt att du äter ordentligt och följer ett hälsosamt näringsprogram, kan du bestämma vilken kroppsfettprocent som är hälsosam och uppnåelig för dig.

Från ovanstående exempel skulle Danielle sannolikt sätta ett mål på 22 procent kroppsfett, vilket skulle innebära att hennes målvikt (utan att förlora muskler) skulle vara 168 pund.

Friska kroppsfettområden för män och kvinnor är ganska olika.

Kvinnor har en högre acceptabel procentsats på grund av hormoner, fysiska egenskaper och förmåga att föda. Dessa medelvärden, baserat på American College of Sports Medicine, är 10 procent till 22 procent för män och 20 procent till 32 procent för kvinnor. Allt ovanför eller under dessa är skadligt för din hälsa.

Att ha en högre kroppsfettprocent kommer att leda till hälsokomplikationer som diabetes och högt kolesterol.

Extremt låg kroppsfettprocent leder till fysiska och fysiologiska dysfunktioner som mental status och reproduktiv hälsa.
gå ner i vikt med styrketräning Beräkna hur mycket vikt du vill förlora