bästa träning för viktminskning Belly Foods

hur gå ner i vikt Belly Foods

Ja, vi har alla varit där. Även när vi lyckats klämma tillbaka i våra prepregnancy jeans tenderar magen att linga och låt oss vara ärliga, springa ut över toppen av de nämnda jeans. medan denna jiggly wiggly sak säkert kan vara ett slag mot egot kan det också vara ett slag mot vår hälsa. ‘Förändringarna i vår ämnesomsättning kan lägga extra vikt runt våra mellanslag, vilket ger oss ökad risk för hjärtsjukdom, demens, och vissa cancerformer ‘, säger Dr Booth. Jeez, är det inte så illa att vi inte längre kan ha på sig våra skjortor? Den goda nyheten: Den är helt reversibel. Magen är en av de snabbaste ställena vi går ner i vikt, och det är enklare än du tror. Faktum är att experter är överens om att det bästa sättet att bli av med magefett är att äta. Det är rätt enligt en rad senaste studier, livsmedel som vi redan känner och älskar har den största midjemotståndskraften. Uppåt åtta smakmakter som kan hjälpa dig att trimma din mage för gott (eller åtminstone tills du har din nästa unge).

Bär, körsbär Druvor ‘Anthocyaniner’ är buzzword här. Förutom att ge druvor, blåbär, jordgubbar, hallon och tärkört kirsebär sin livfulla färg, visar forskning att dessa växtkemikalier också brinner bukfett. Dessa färgglada frukter är också rik på hjärtat friska anti oxidanter och fibrer, så inkludera dem i dina dagliga portioner (två koppar) regelbundet.

DairyMilk, yoghurt och ost är sylt fylld med vassle, ett protein som stöder bildandet av magert kroppsmassa (gissning Little Miss Muffet var på något). Det betyder att kalorierna från lågmjölksmjölk inte häftas i magen. Mjölk hjälper dig också att fylla på dig och kan öka den totala viktminskningen, så det är en vinnande vinnande vinst. Syftar till tre portioner med låg fetthalt eller fettfri mjölk om dagen (i verkligheten, en portion motsvarar en ounce ost eller en yoghurtkaka). Pröva kockost, strängostost Grekisk yoghurt (byt den till gräddfil i dips och på potatis). Produkter med blandat frukt och nötter har tillsatt socker och kalorier. gå för vanligt och lägg till dina egna bär, nötter och granola.

Kalium Vi behöver inte berätta att kvinnor i sina fertil ålder är benägna att behålla vätskan. Våra månatliga cykler plus en kost som är hög i saltbehandlade livsmedel kan resultera i tre till fem pund ren vattenvikt, en viktig bidragare till bukblod. Tillbaka på salt är det ingen brainer (mindre än 2300 mg per dag är det perfekta), men ibland måste en flicka få en potatischip. Counter salty grotta ins med mat rik på kalium, som avokado, apelsinjuice, bananer, bakade potatis (med huden), sötpotatis och spenat.

Lean ProteinSkinless kycklingbröst och kalkonskärl, äggvitor, fisk och fläskfilé är idealiska för att trimma våra midter eftersom de tar längre tid att smälta än kolhydrater, vilket innebär att vi känner oss fylligare längre. Och precis som vassleprotein arbetar proteinet som finns i dessa livsmedel för att bygga muskler, så de kommer inte att bidra till att magefett när man njuter av mått. Det är exakt moderat? Om du äter en 1800 till 2000 kalori diet, du bör faktor i ungefär sex gram magert protein per dag (en tre uns portion är lika stor som ett kort kort).

Hela kornen Förutom bra för din fiber innehåller hela korn magnesium och krom. Dessa två otroligt viktiga näringsämnen bekämpar kortisol (ett stresshormon som styr fett för att lagras runt midjan) och håller ner insulinproduktionen (höga halter av hormonet uppmuntrar också fett att stapla runt magen). Deltagare i en studie som åt fyra till sju dagliga portioner av fullkornsprodukter (det rekommenderade beloppet är tre om dagen) förlorade dubbelt så mycket magefett som de som åt raffinerade kolhydrater. För att packa mest slag, gå för kornen i sin naturliga form (havre, brun eller vild riceor quinoa) i stället för fullkornsmjöl eller tillskott.

Sjuka FatHigher feta livsmedel kommer att lämna dig mer mättad, men allt fett skapas inte lika. Mättat fett (tänk smör, kräm och svamp) är fylld med ‘dåligt’ LDL-kolesterol. Men det omättade fettet i avokado, nötter, oliver, mörk choklad och linfröolja kan sänka LDL-nivåerna och hålla balansräkningen i vikt. Omega 3 fettsyror (ett fleromättat fett i vild lax, codand valnötter) hjälper till med att reglera blodsockret, en viktig faktor i midjeviktning. Titta på delstorlekar och prova dessa mellanmål: en fjärdedel av en avokadospridning på tomatskivor, en handfull mandel, en halv kopp pistaschmandlar, några oliver eller en kvadrat med mörk choklad (trevligt!).

Grönt te

Genius diet upptäckt: Ny forskning har funnit en direkt koppling mellan konsumerar grönt te och mindre midjelinjer. Det är en trekantig attack på magefett: Grönt te innehåller föreningar som kallas katekiner som ökar energiförbrukningen, ökar frisättningen av fett från fettceller, särskilt i buken och påskyndar bränningen av fett i levern, särskilt efter måltider. drack fyra till fem koppar om dagen, men något belopp kommer att ha någon fördel. Koffeinhänsyn? En kopp grönt te innehåller ungefär hälften så mycket koffein som en kopp kaffe. Om du föredrar decafgrönt te är katechininnehållet lägre än i regelbundet, men det är fortfarande tillräckligt för att få effekt.

Bönor Denna superfood innehåller resistent stärkelse, en abfettfighter som också finns i potatis, bananer och majs. Hon föreslår att du lägger till kikärter eller nybönor till din sallad. Även bönduck kommer att göra tricket (yum!). Om du köper konserverade bönor , leta efter låga natriumversioner och skölj dem väl innan du använder dem. Skjut en halv kopp bönor om dagen. Blanda en halv kopp majs med svarta bönor, tomater och rödlök för en hälsosam maträtt.

Måltider Din mage kommer att älska Ska inte panik där är det inte nödvändigt att äta 87 saker om dagen! Många av våra platta mage livsmedel har flera fördelar. Ta en avokado, till exempel: Det ger kalium, protein och hälsosamt fett i en portion. (en föräldrars mamma squad medlem!), för att dela några smaskiga, midja vänliga måltid idéer från hennes bok så lätt. Få regelbundna med mat med höga fibrer (broccoli, ärtor, päron, markfrön) och mycket vatten. Ett probiotiskt tillskott som har goda bakterier för att hjälpa matsmältnings hälsan kommer också att hjälpa till.
bästa träning för viktminskning Belly Foods