viktnedgång snabbt Bästa viktminskningsträning

gå dig smal Bästa viktminskningsträning

Hem ArtiklarExercise ArticlesBest Viktminskning Övning Gör det på olika sättLåt mig fråga dig något först: Vad är det som kommer i ditt sinne när du leder till träningsprogram för viktminskning? Hours and hours of long cardio session? Rider din elliptiska maskin medan du tittar på Oprah? Gym medlemskap och en uppsättning dyra fitness maskiner? Eller kanske sex dagar styrka träning per vecka medan du tar kosttillskott?

Om du någonsin gjort en eller flera av dessa saker, är du säker på att du håller med om att de bara kommer att ge mycket obetydliga resultat, få dig att brista och göra dig deprimerad ännu mer. Vanligtvis brukar en standard viktminskning träningsprogram göra dessa typer av misstag:

1. Försumma viktigheten av näring och hälsosam matvanor.

2. Bara fokusera på platsutbildning på det område som du vill bli av med. Exempel: sitta upp för att förlora magefett, bröstträning för att bli av med manbröst, etc. Det är helt felaktigt tillvägagångssätt.

3. Lita på lång sessions med låg intensitetskardio.

4. Gör dig mer pengar på gym medlemskap, fitnessapparat eller tillägg.

Det rätta sättet att göra det är att kombinera hög intensitetskort med hög intensitetsstyrketräning, kompletterad med god näring. Detta är faktiskt det snabbaste sättet att bli av med fett, bygga muskler, styrka och uthållighet samtidigt. Faktum är att om du frågar mig ‘hur man får ett tonat kropp?’, Kommer mitt svar att vara de tre. Observera dock att du måste använda rätt program eftersom det måste göras korrekt för att få det bästa resultatet.

Den bästa delen av ett träningsprogram för viktminskning som utnyttjar detta koncept är att det tar dig tid (tjugo minuter för varje session, tre gånger per vecka) och det vann att stjäla dina pengar eftersom du kan göra det hemma med minsta utrustning. inget gym medlemskap eller dyrt tillägg behövs.

Träningen i sig kan tyckas annorlunda jämfört med den populära metoden som du vet; varför ska vi kolla in ett par träningspassar:

1. Squat

För många erfarna tränare är squat en favoritövning för muskelbyggande och fettförbränning, men de flesta fokuserar för mycket på repetition och ignorerar intensitet. Här vad brukar vanligtvis göra: en uppsättning warm ups, följt av 3 5 uppsättningar med 8 10 reps varje set.

Istället för det vanliga sättet,
viktnedgång snabbt Bästa viktminskningsträning
prova det här: Först, minska vikten som du använder i hälften. För det andra, sakta ner din rörelse till ca 5 10 sekunder per upprepning från den första. Så här gör du det: koncentrera dig på långsam lyftning, pausa överst och sänka vikten långsamt.

Hur många reps? Du behöver inte räkna den här; bara gör det tills du inte kan slutföra en annan upprepning med den hastigheten även med din största ansträngning. Om du gör det rätt kommer din hjärtfrekvens att gå upp och du gasar för luft som om du gjort en 100 meter sprint. Verkar bekant Ja, det är ett tecken på att du gjort inte bara styrketräning, men också kardiovaskulär träning samtidigt.

Du kan också märka att dina lår, rumpa, höfter och kalvar kommer att känna sig mycket svaga. Och du vann att spendera för mycket tid för att stimulera din kropp på det här sättet. det tar bara ca 60 sekunder.

2. Dumbbell Curl övning för biceps

Ta en hantel, börja sedan med vikten vid din sida och sedan sakta långsamt hanteln upp till axlarna. Den här delen kommer att förbättra din positiva styrka. När du når toppen, håll dig ett ögonblick när du samlar dina biceps; Syftet är att träna din statiska styrka.

Den sista delen i den här träningen sakta sänker hanteln tillbaka till dina sidor. Detta kommer att träna din negativa styrka. Hela beskrivningen ovan är det rätta sättet att utföra och få optimal resultat från en curl-övning.

Vanligtvis bryr sig majoriteten av människor bara om och försummar både negativ och statisk styrka, så de får bara en tredjedel av belöningarna från denna övning. Varför? Statisk och negativ del kan förbättra din styrka, och styrkan leder till muskeltillväxt,
viktnedgång snabbt Bästa viktminskningsträning
vilket leder till snabbare metabolism. Snabbare metabolism leder till snabbare fettreduktion och många andra förbättrade hälsofaktorer.

Båda övningarna ovan är en del av ett viktminskningsprogram som använder shortsintervalltrening och rätt näring för att få det snabbaste resultatet utan att förtära mycket av din tid.

Läs mer om programmet på Rob Paulos Fat Burning Furnace recension. Glöm inte att hävda din kostnadsfria fettförbränningskurs och lär dig det snabbaste sättet att bli av med fett på bästa sätt att gå ner i vikt.