middag under 500 kcal Bästa övningar för att gå ner i vikt enkelt och snabbt

mat för viktnedgång Bästa övningar för att gå ner i vikt enkelt och snabbt

Vikt uppnås när du konsumerar mer kalorier än din kroppsbehov. Dessa omvandlas i sin tur av kroppen till fett för lagring. Människor som försöker gå ner i vikt har ofta det felaktiga uppfattningen att det kräver mycket liten ansträngning annat än att avstå från högkolesterolmat. Sanningen är att för att gå ner i vikt måste du minska antalet kalorier du tar in medan du ökar antalet du bränner.

Ditt kaloriintag kan sänkas helt enkelt genom att ersätta mat med hög kaloriinnehåll som munkar, läsk och biff med hälsosammare alternativ som äpplen, grapefruktjuice och fullkornspasta. Kalorier kan å andra sidan enkelt brännas av någon typ av aktivitet. Självklart desto mer aktiva blir du ju fler kalorier du bränner. Regelbunden motion och ökad fysisk aktivitet bidrar mycket till att kasta överflödig kroppsfett.

En av de bästa, om inte den bästa träningen, som används av professionella idrottare och modeller för att gå ner i vikt är aeroba övningar. Aerob betyder ‘med syre’ och fett behöver syre för att bränna helt för att förbränna fett under träning, din kropp behöver tillräckligt med syre. Aerobic övningar kan vara i form av dans, sport eller repetitiva rytmiska rörelser som är avsedda att rikta specifika muskelgrupper i kroppen. Exempel på aerobic övningar är: aerobics, cykling,
middag under 500 kcal Bästa övningar för att gå ner i vikt enkelt och snabbt
simning, löpning, rodd och promenader.

Aeroba övningar kallas också ibland kardioövningar. Kardio övningar är övningar som ökar din hjärtfrekvens med minst femtio procent och hålls över en tidsperiod, så din föredragna typ av aerob träning gör det här, det är också hjärtutövning.

Det finns i grunden två typer av kardioövningar, den långsamma och stadiga och högintensiva typen. Långsamma och stabila hjärt-övningar tar i allmänhet längre tid att göra men bränner mer fett än kolhydrater. Högintensiva cardio övningar, medan de kan vara kortare varaktighet, bränna av kolhydrater först innan de brinner fett. Högintensiva övningar fungerar bra för dem med långsam metabolism eftersom ‘efterbränning’ som härrör från dessa övningar ökar ämnesomsättningen långt efter att du har slutat träna.

Ansvarsbegränsning: Denna artikel är inte avsedd att ge hälsorådgivning och gäller endast allmän information. Alltid söka insikter hos en kvalificerad sjukvårdspersonal innan du påbörjar ett hälsoprogram.
middag under 500 kcal Bästa övningar för att gå ner i vikt enkelt och snabbt