hur mycket kalorier ska man äta Bättre sätt att stänga erbjudanden

gå ner i vikt blogg Bättre sätt att stänga erbjudanden

Förpackningsprocessen

Hur många stänger vet du? Nästan varje försäljningskurs lägger tonvikten på stängning. Många försäljningskurser uppmanar stängningen. Avsluta vår åsikt, de flesta av dessa stängningar var aldrig effektiva och många av dem var direkt kontraproduktiva, med att folk hade hört dessa snygga ploys så ofta att de blev förolämpade säljaren trodde dem så nära att tas in av dem!

Till och med hundens stäng har förlorat sin stans, med folk som nu är ganska glada att ta din dyra bil ut ur partiet och använda den för helgen, vilket tar tillbaka den måndag med tack och ingen skuld alls!

Att inställning till stängning, och dessa tekniker, är helt enkelt mer och mer ineffektiva när tiden går vidare. Det är dags för några nya stängningar, men kom ihåg, om du inte har en äkta rapport med din klient, om du inte noggrant och noggrant uppmanat dina kundvärden och köper strategier, kommer även dessa nya stängningar inte att vara lika effektiva som de kunde!

Så när du tänker på att stänga i ljuset av det, hur mycket trovärdighet kan du ge den inställningen! Om vi ​​följde ABC, skulle vi inte ens veta vad vi stängde! Däremot, om vi gjort vårt jobb korrekt har vi:

1. Se till att vi har en utmärkt rapport

2. Frågade intelligenta frågor för att exakt identifiera klientproblemet (brukade kallas en men den här termen är alltför wishy, ​​varför att ha klagan för att få någon att göra ett köp!)

3. Frågade intelligenta frågor för att identifiera tankstilarna under kundstrategierna för att lösa problemet (vilka sensoriska representationssystem / s arbetar de med, vilka meta-program arbetar de med, vilka högre värden driver deras beteende)

4. Frågade intelligenta frågor som har behandlat alla invändningar eller begränsningar som de kanske har uttryckt eller inte muntligt indikerat (metamodell och metaprogram)

Om vi ​​gjort allt detta finns det bokstavligen inget behov av att stänga eftersom klienten stänger sig själv. Vi nu där bara för att märka (kalibrera) köpesignalen och låta kunden köpa.

Ändå kan klienten hjälpa till att göra det mer smidigt genom användningen av direktivsspråk.

Nu måste jag säga att direktivet språk (även kallat ‘inbäddade kommandon’) är mycket kraftfullt och manipulerande. Visst kan du faktiskt, ganska ofta, få folk att göra saker som gynnar dig snarare än dem. Och du kan bli frestad att börja tänka när det gäller att manipulera människor eller ha makt över människor.

Jag uppmanar dig starkt att upprätthålla ett etiskt tillvägagångssätt: även om direktivets språk är så kraftfullt, att använda den typen av teknik i ett försök att manipulera, drar dig omedelbart ur vilken rapportstat du kanske har skapat med din klient. Vad som händer för kunden är vanligtvis ganska medvetslös. Han eller hon blir medveten om att det inte är rätt De kan helt sätta fingret på det, men de har en känsla av oro. De kan mycket väl gå vidare och slutföra affären, men jag berättar vad du förmodligen vann, får en annan affär från den här personen, och det är ännu mindre sannolikt att de någonsin kommer att hänvisa dig till en vän eller kollega.

Använd aldrig direktivspråk för din egen fördel. Använd den bara för kundens fördel när han eller hon har angett, verbalt eller inte verbalt att det är dags att köpa eller att de verkligen vill köpa.

En vidare förklaring av direktivsspråk

Alla använder oss hela tiden av direktivspråk. Vi använder termen specifikt för att hänvisa till ett direktivmönster i en kommunikation. Även om det är från lyssnarens medvetna medvetenhet är det inte desto mindre doldt från det undermedvetna, och det undermedvetna svarar ofta på denna typ av språk mycket lydigt.

Tyvärr är mycket av det språk som vi redan använder ganska negativt:

Lärare: don Glöm inte att föra din bok TOMORROW! (de flesta av klassen glömmer)

Mor: noggrann Johnny eller du DROP DET! (Johnny börjar svika)

Mig: Tänk på en blå olfant. (hur kan du inte !?)

Positivt direktivsspråk skulle vara mycket mer effektivt:

Lärare: HÄR FÖR ATT BRINGA DIN BOK TOMORROW! (de flesta av klassen kommer ihåg)

Mor: noggrann Johnny och behåll det mycket balanserat! (Johnny stannar på spår)

Mig: du ser en blå giraff? (en blå elefant fick nog inte komma ihåg)

Varför är det så? Det är inte möjligt att förstå de tre första exemplen utan att föreställa sig att glömma eller släppa, eller tänka på en blå elefant. I de andra tre exemplen är det inte möjligt att förstå dem utan att tänka på att komma ihåg eller hålla balans, och du skulle verkligen inte ha tänkt på en elefant när jag frågade om en giraff!

Våra handlingar tenderar att följa varhelst sinnet pekar. Kom ihåg när du lärde dig att köra bil och utveckla en känsla av precis där du var i förhållande till mittlinjen och kanten på vägen? Om du var inriktad på kanten, skulle bilen tycka att det vrids mot det, och om du var inriktad på mittlinjen skulle bilen likaledes vrida sig mot det! Det enda sättet att hålla sig stadigt på vägen var att ställa upp med en annan punkt än kanten eller mittlinjen och behålla ditt fokus där.

Nu när du vet vilket direktivs språk det är, vilket språk vill du rikta ditt kundsinne (och signeringshand) mot? Vad sägs om dessa:
hur mycket kalorier ska man äta Bättre sätt att stänga erbjudanden