gå snabbt ner i vikt Bästa övningar för tonade Abs

viktnedgång nyttig mat Bästa övningar för tonade Abs

Vad är de bästa övningarna för en tonad abs / buken region?

Våren har kommit och det betyder att sommaren är precis runt hörnet. Jag är säker på att många av er är lika lyckliga som jag! Det är också motivation för många av oss att kasta några av dessa vinterskikt och komma in i stranden kroppsform. Önskar en tonad, passande kroppsbyggnad är normalt och för många är mageområdet ett stort problemområde. Knappar har blivit guldstandarden för ab-övningar, men de kanske inte gör så mycket som vi tycker att ger oss den tonade mittdelen och starka torso vi behöver spela sport, gå, lyfta eller utföra andra dagliga aktiviteter.

Problemet är i rörelsen. I en bukskräm utför vi tekniskt sett en framåtvridning av ryggraden. Men många av oss spenderar hela dagen i en framåtböjd position. Vi sitter framåt vid skrivbord, sitter framåt på en dator, sitter böjd för att titta på TV, sitter böjd att köra, sitter böjd vid bordet för att äta. Inte konstigt att den typiska hållningen hos någon som åldras är rundad framåt i en bakställning. Varför skulle vi vilja stärka vår kropp i en riktning som vi verkligen borde försöka flytta ut ur? Det är vettigt att vi vill försöka motverka och minimera dessa framåtriktningar. Jag föreslår inte att du borde göra några bukkranar, men du bör komplimentera dessa knäcka övningar med mer funktionella och lämpliga rörelser som följande övningar. Tänk på att det inte finns någon perfekt bukövning. övningar är bäst. Gör följande bästa övningar för tonad abs 3 4 gånger per vecka!

a) Ta av dina skor. Ligga på ryggen med fötterna på golvet och båda benen böjda. Placera händerna på buken och binda dem så att bukhålan är konkav (draget inåt). Stabilisera din ryggrad genom hela rörelsen. Börja med att långsamt skjuta en fot ut över golvet tills benet är nästan rakt. Skjut sedan det långsamt tillbaka till startpositionen. Försök sedan samma rörelse med motsatt ben. Under hela träningen är dina två huvudreferenspunkter att dina magar måste hålla sig inåt och din ryggkotor måste inte röra sig. Din rygg ska vara fullständigt stabiliserad och det ska inte ske någon ökning eller böjning av ryggraden när som helst.

b) Om denna övning blir lätt, intensifiera rörelsen genom att glida ett ben ut medan det andra benet glider in så att båda benen rör sig samtidigt. c) Om det blir lätt, intensifiera rörelsen genom att glida båda benen ut och in samtidigt. Utför någon variation av dessa övningar i 1,5 minuter utan att stoppa.

Abdominal växlande ben förlängning:

a) Ligga på ryggen och lyft upp dina ben, böjda på knäet. Placera dina ben med en 90 graders vinkel vid knä och höfter så att dina övre lår är vinkelräta mot golvet och dina ben är parallella med golvet. Dra åt dina magmuskler och fäst din ryggrad. Långsamt förläng ett ben ut i en 45 graders vinkel medan det andra benet förblir stillt. Återgå benet till startpositionen och upprepa med det andra benet.

b) Om träningen är för utmanande, sänk inte till 45 grader. Om du vill intensifiera rörelsen sänker du benet närmare golvet men kommer alltid ihåg dina referenspunkter. Upprepa 8 15x vardera sida.

Bukväxlande benminskning:

a) Ligga på ryggen och lyft upp dina ben, böjda på knäet. Placera dina ben med en 90 graders vinkel vid knä och höfter så att dina övre lår är vinkelräta mot golvet och dina ben är parallella med golvet. Dra åt dina magmuskler och fäst din ryggrad. Håll dina knän i 90 grader,
gå snabbt ner i vikt Bästa övningar för tonade Abs
släpp långsamt en häl mot golvet medan det andra benet stannar kvar. Återgå benet till startpositionen och upprepa med det andra benet.

b) Om träningen är för utmanande, sänk inte hela vägen till golvet. c) Om du gillar att intensifiera rörelsen kan du lägga på dina armar så att när ett ben sänker sig till marken, sänker båda armarna också till marken och som benet lyfter, båda armarna lyfter. I detta alternativ rör sig både benen och armarna, men ryggraden måste fortfarande vara stabiliserad. Upprepa 8 15x vardera sida.

Sitt på golvet med knäna böjda och fötterna på golvet. Håll dina magar kontrakterade, ditt bröst lyfte upp och ut och dina axlar tillbaka. Behåll denna position och långsamt luta bakåt några inches. Håll i 5 sekunder och släpp. Upprepa detta 8 15x.

Obs! Vi börjar snart vår Spring Makeover Challenge. Det är en rolig och vänlig konkurrens som hjälper dig att ta de åtgärder som krävs för att gå ner i vikt och få bra form för sommaren. Har inspirerat världen att anta en fitnesslivsstil i över 25 år och har fått många branschpriser, inklusive International Personal Trainer och Fitness Presenter of the Year. Hon är ägare till Northwest Personal Training i centrala Vancouver och kan ses som att springa, vandra eller cykla med sina två barn, Brianna och Jackson. Kontakta 360.574.7292 för mer information.

smcmillanSherri McMillan, har en magisterexamen i träningsfysiologi och har inspirerat världen att anta en fitness livsstil i över 20 år. Hon har fått många industriutmärkelser, inklusive 2010 CanFitPro International Presenter of the Year, 2006 IDEA Fitness Director of the Year , 1998 IDEA Personal Trainer of the Year, 1998 CanFitPro Fitness Presenter of the Year och 2005/2006 ACE Fitness Educator of the Year Runner up.

Hon är ägare till Northwest Personal Training, en träningsstudio i Vancouver, WA och kan hittas springa, cykla eller vandra med sin dotter Brianna och hennes son Jackson.
gå snabbt ner i vikt Bästa övningar för tonade Abs