gå snabbt ner i vikt Bästa sättet att gå ner i vikt

bästa dieten för att gå ner i vikt Bästa sättet att gå ner i vikt

Många som försöker gå ner i vikt gör det genom att försöka minska på mängden mat de äter. Nu medan det här kan fungera till viss del på kort sikt, är det verkligen inte en långsiktig lösning och definitivt inte det bästa sättet att gå ner i vikt. Det finns även en chans att om du skär ut för mycket mat från din kost så att det kan få en negativ effekt på din hälsa. Utöver detta är en stor droppe kalorier associerad med svältläge, vilket faktiskt kommer att förhindra att du släpper med framgång.

Crash dieter är förmodligen de ohälsosamma sätten att gå ner i vikt. När din kropp inte har tillräckligt med kalorier, saktar det sig förmågan att bränna kalorier effektivt. Det kan ofta leda till känslor av ohälsa, försvagat immunförsvar och potentiell sjukdom. Om din kropp inte får tillräckligt med kalorier genom att äta , det kommer att behöva hitta dem från någon annanstans, din kropp kommer att ta kalorierna från proteinet i dina muskler. Detta leder till att dina muskler blir mycket svagare och mindre, vilket leder till mer trötthet. Du kan gå ner i vikt på det här sättet men det mesta av Det kommer att vara muskelvikt och inte fetthalt. Det är fettet som behöver bytas och inte muskeln. Ingen har någonsin känt sig dåligt eller hade låg självkänsla eftersom de hade för mycket muskler.

När det gäller att ändra din kost så att du når dina viktminskningsmål är det 2 saker du behöver göra. Först klippa ut alla kalorier från ohälsosamma livsmedel och ersätt dem med kalorier från hälsosamma livsmedel. Om du känner att du konsumerar för många kalorier oavsett källa, och sedan bara skära ut högst 500 kalorier per dag från din kost. Något runt 300 500 kommer att bli bra. Klipp ut för många och ja du har gissat det: du slår på svältläge. Det andra du behöver göra är att äta oftare. Det betyder istället för att konsumera dina dagliga kalorier inom 2 eller 3 måltider sprida dem ut till 5 eller 6 måltider.Detta måste göras eftersom din kropp bara kan smälta en viss mängd mat. Eventuellt extra lagras som fett. Mindre måltider har mindre chans att lagras som fet eftersom din kropp kan smälta och använda det mesta.

Övning är ett måste om du vill gå ner i vikt. Du bör delta i hjärt- och motionsövning. Motståndsövning innebär träning med vikter. Träning med vikter ökar storleken på dina muskler. Ju mer muskel du har desto mer kalorier du kommer att bränna, så om du ökar din muskelmassa kommer du att öka mängden kalorier du bränner, och detta motsvarar fettförlust. Kardioövning krävs även för fettförlust. Förutom att gå ner i vikt kommer andra fördelar att inkludera ett starkare hjärta, bättre syreintag, mer energi och allmän allroundhälsa.

Det här sista steget borde faktiskt ha varit det första steget, men jag lämnade det förrän sist eftersom det bara blir ett problem några veckor efter att du startat ett viktminskningsprogram. Det här är frågan om motivation och viljestyrka. Många människor misslyckas med att hålla upp motivet att gå ner i vikt efter en kort tid och ge upp försök. En av huvudorsakerna bakom detta beror på att ha orealistiska mål. Dessa kommer förmodligen från hur många dieter och viktminskningsprodukter annonseras. Om du förväntar dig att förlora 30 eller 40 pund per månad, kan du glömma det! Din kropp kan inte förlora den här vikten på ett säkert och effektivt sätt.

Du måste ställa realistiska mål, att förlora 2 eller kanske 3 kilo vikt per vecka är en mer realistisk syn. Din kropp kan klara av denna mängd viktminskning och mentalt så kan du. Det kanske inte låter som mycket när du jämför det med vad vissa tvivelaktiga viktminskningsprodukter eller kostvanor hävdar. Men det är just de personer som använder dessa typer av produkter och kostvanor, som misslyckas med att gå ner i vikt och ge upp försök. Ett realistiskt tillvägagångssätt kommer att säkerställa att du går ner i vikt regelbundet och ser till att vikten kommer att stanna kvar. Allt detta kan uppnås utan att ha en negativ inverkan på din hälsa och med att testa din motivation och viljestyrka för mycket.

Du behöver inte dietpiller, viktminskningstillskott eller populära kramdieter för att gå ner i vikt. Allt du behöver är ett realistiskt tillvägagångssätt, en hälsosam kost och ett bra träningsprogram som består av kardioträning och viktträning. Det är utan tvekan det bästa sätt att gå ner i vikt.
gå snabbt ner i vikt Bästa sättet att gå ner i vikt