ofrivillig viktminskning dagdieten eller dud

kalorier gå ner i vikt dagdieten eller dud

Letar du efter en lätt diet för att förlora några få pounds? Om du söker på Internet riskerar du att snubbla på något som kallas kosten. även känd som Navy Diet, Army Diet och ibland Glass Diet, eftersom förutom varmkorv och tonfisk, får du att äta glass på alla tre dagarna av programmet.

Luktar fiskig, eller hur? Tja, håll näsan. Det blir verkligen stinkigt.

Militärdieten är en variation av den någonsin populära dagdieten, en kollapsplan för mat att äta om du vill gå ner i vikt snabbt. Dessa dieter hävdar vanligtvis att du kan förlora ca 10 pund om tre dagar till en vecka om du följer deras ritning till brevet. Målplanerna är vanligtvis extremt grundläggande och kaloribegränsande, för att låt möta det, det hur du går ner i vikt. Viktminskningen minskar snabbt när kroppen glykogen butiker minskar, vilket händer när du begränsar kolhydrater och kalorier. Vikt kommer att komma tillbaka när du börjar äta normalt igen. Det är så att den militära kosten är annorlunda? Här en sammanfattning av vad som föreskrivs på dag 1-3 av den militära kosten, med kalorier beräknade via US Department of Agriculture kaloriberäkningsverktyg, Supertracker.

Frukost är en kopp koffeinfritt kaffe eller te, en skiva toast med 2 matskedar jordnötssmör och en halv grapefrukt. Det 308 kalorier.

Lunch är en annan kopp kaffe eller te, en skarp benskiva av rostat bröd (helvete är bäst, de säger med rätta) och en halv kopp tonfisk. Denna måltid är liten, bara 139 kalorier.

Middag är 3 ounces av något kött (det vill säga storleken på ett spelkort), en kopp gröna bönor, hälften av en banan och ett litet äpple (inte ett stort äpple, även om kaloriskillnaden är liten), men vänta: Du får en hel kopp vaniljglass! Om du väljer stek i stället för ett magert kycklingbröst som din entree, motsvarar denna måltid 619 kalorier.

Men även med biffen och koppen fullfettglass, lägger dagen upp till bara 1 066 kalorier. Inga tilltugg tillåtna.

du brukade äta 2 000 till 2 500 kalorier om dagen, en sådan drastisk droppe blir svårt att göra, säger registrerad dietist Lisa Drayer, som skriver om näring för CNN. kommer att vara trött och irriterad, med svårighet att koncentrera sig. Det kommer bli svårt att träna, och jag tror att du är ganska hungrig också. dag två repast. Det lägger till endast 1 193 kalorier, även om du väljer några högre fettalternativ.

Frukost är en annan torr bit rostat bröd, ett ägg tillagat men du vill och hälften av en banan. Låt säga att du stekar ägget i olja. Det 223 kalorier.

Lunch är ett hårdkokt ägg,
ofrivillig viktminskning dagdieten eller dud
fem saltkakor och en kopp kockost. Om du väljer full fet kockost är summan 340 kalorier.

Middag är hälften av en banan, en halv kopp morötter, en hel kopp broccoli, två korv (det rätt!) Och en annan behandling: en halv kopp vaniljglass. Måltiden uppgår till 630 kalorier (om du äter en fullfett fläsk eller biffhund).

Rekommendera aldrig korv eller något bearbetat kött, sade Drayer, de är förknippade med en högre risk för cancer. grädde är inte en bra användning av de små kalorierna, tillade hon. kan ha 3 koppar sallad och bara äta 100 kalorier eller andra näringsrika livsmedel som kommer att vara tillfredsställande och hålla tillbaka hungern. tre är de mest restriktiva, endast 762 kalorier.

Frukost är en skiva cheddarost med fem saltiner och ett litet äpple. Det 232 kalorier.

Lunchen är grim: en torr skiva toast och ett ägg. Även om du stekar ägget i olja igen, det totalt 170 kalorier.

Middag är 460 kalorier och en magsvängande kombination av en halv banan, en hel kopp tonfisk och en annan kopp glass. Kanske tycker de att du är så hungrig nu, du är villig att äta dessa livsmedel tillsammans.

De webbplatser som främjar militärdieten säger att att äta vissa matkombinationer kommer att öka din ämnesomsättning.

Det finns ingen sanning bakom påståenden att matkombinationerna under de första dagarna kommer att öka din ämnesomsättning och bränna fett, sa Magee.

Ingen forskning jag känner till bakom dessa påståenden, gick Drayer med.

Och vad med resten av veckan?

Du runda ut din vecka genom att äta vad du vill, så länge som det är mindre än 1500 kalorier om dagen. Då kan du börja på de tre dagars restriktionerna igen.

Bäst av allt, ingen träning noll, zip, nada sägs vara nödvändig på denna diet.

en annan kramdiet som vann till en hälsosam eller hållbar viktminskning! Magee sa med passion och tillade att träning är att beständig viktminskning. känner också att det finns potentiella fysiska och känslomässiga konsekvenser för dieter som begränsar och berövar dig i denna utsträckning.

kan leda till viktcykler, snabb förlust och återvinning av vikt, som kan försvaga ditt immunförsvar, störa din ämnesomsättning och öka risken för andra hälsoproblem, såsom gallstens och hjärtproblem, sade Magee.

Varför heter det militärdieten?

Varför skulle en sådan kramdiet associeras med militären? Enligt olika artiklar, bloggare, YouTubers och Message Board inlägg, utformades det av nutritionists i USA: s militär att släppa pund av rekryter som annars inte skulle mäta upp.

utvecklade inte detta. Vi använder inte den. Det har absolut ingen likhet med den verkliga militära kosten. Även våra rationer är hälsosammare och mer näringsmässigt sunda, sa Deuster. ser ut som om de bara tog namnet och lade det till kosten och aktiverade det. Internetsökning visar att denna mycket diet till varma hundar och glass är också känd som American Heart Association diet, Cleveland Clinic Diet, Mayo Clinic Diet,
ofrivillig viktminskning dagdieten eller dud
Kaiser Diet och Birmingham Hospital Diet. Vad har de att säga?