gå ner fem kilo Cykling för att gå ner i vikt medan du tar tillräckligt med för resan

gå ner i vikt kost Cykling för att gå ner i vikt medan du tar tillräckligt med för resan

Hej jag väger 90 kg och jag är 1,86 M lång. Jag har cyklat i ca 6 månader nu. Min konditionsträning har ökat märkbart som jag har jobbat regelbundet, vilket är 25 miles tur och retur. Jag har också cyklat från London till Colchester och Greenwich i SE London till Dorking och kan göra dessa långa turer i stadig takt.

När jag gör dessa turer tar jag 2 flaskor SIS GO som är en kolhydratdrink med elektrolyter och en pinne några geler i min tröja.

Jag vill försöka minska min vikt till 80 85 kg och jag är bekymrad över att konsumtionen av dessa kolhydrater under cykling är kontraproduktiv men jag är väldigt oroad över kramper eftersom det var oerhört smärtsamt för mig när det hände tidigare när jag cyklade med bara vatten i min flaska.

Anledningen till att du kan krama utan dryckerna är troligtvis på grund av natrium och elektrolyter som de har. Nämligen kalcium, kalium och magnesium. De flesta återvinningsdrycker innehåller elektrolyter som hjälper till i H2O-fördelningen, vilket förhindrar kramper.

Kanske hämtar en flaska Endurolytes och ta två innan du rider, och sedan två efter. Du kan även ta två på långa rider och ta dem halvvägs genom träningen.

Utöver det är jag en större ryttare och förlorat ett ton av vikt genom att tweaking min diet inte vad jag åt på resan. Jag kan berätta vad som fungerar för mig och det är det, för din kropp kan vara annorlunda.

Jag kan gå igenom en 2-timmars resa med en gel eller bar och dricker ingenting annat än vatten på resan. Faktum är att jag inte sätter någonting i mina flaskor om jag inte tävlar. Utan 3 timmar äter jag tidigare varje timme eller så för att när bonk hits det är det förstås.

Ett annat alternativ är motorflikar dricker ersättning. De är mycket lägre i kalorier och har elektrolyter och natrium för att hålla dig från kramper.

1) Kramper är inte enbart hänförlig till elektrolyter, magnesium, kalium etc etc. Det kan vara en del av problemet, men då kan det inte vara. De har inte utarbetat vad som orsakar kramper 100 av tiden eller vad ‘botar’ det.

2) Glykogen, under träning, går direkt till operationsmusklerna.

3) Det betyder att du är bättre att äta så mycket du kan medan du rider för att säkerställa en högre ansträngning (och därmed förbättra nätbränningen) och trimning av vad du äter av cykeln.

I stort sett verkar folk tro att skimping på kalorier på ritten kommer att leda till viktminskning. Det är helt tvärtom. Även om du gör en 6 timmars resa, det är 18 timmar du inte rider. Och om du har svält dig själv på resan gissar vad din kropps naturliga önskan kommer att vara när du är ute av cykeln.

För en 25 mil resa skulle jag inte äta någonting. Dessa gelskott är 100 kalorier var och dina elektrolyter kan lägga till ytterligare ett par hundra. Du måste beräkna vad du expanderar och vad du tar in. Tänk inte på att för att du gör lite träning kommer du automatiskt att gå ner i vikt, kalorier måste hållas under fast kontroll.

Jag gick en gång i veckan på mountainbike expedition,
gå ner fem kilo Cykling för att gå ner i vikt medan du tar tillräckligt med för resan
ridning 10 12 timmar per dag, det svåraste jag någonsin har gjort men jag letade vidare till all den vikt jag skulle förlora. Jag hade visioner om att förlora 5 kg på en vecka, det var min energiutgift. Kom hem och jag satte på 1 kg. Åt vägen för mycket.

curium skrev: Hej jag väger 90 kg och jag är 1,86 M lång. Jag har cyklat i ca 6 månader nu. Min kardiokondition har ökat märkbart som jag har jobbat regelbundet, vilket är 25 mil tur och retur. Jag har också cyklat från London till Colchester och Greenwich i SE London till Dorking och kan göra dessa långa turer i stadig takt.

När jag gör dessa turer tar jag 2 flaskor SIS GO som är en kolhydratdrink med elektrolyter och en pinne några geler i min tröja.

Jag vill försöka minska min vikt till 80 85 kg och jag är bekymrad över att konsumtionen av dessa kolhydrater under cykling är kontraproduktiv men jag är väldigt oroad över kramper eftersom det var oerhört smärtsamt för mig när det hände tidigare när jag cyklade med bara vatten i min flaska.

Eventuella råd? Som en personlig tränare med mitt fokus på viktminskning för mina klienter kan jag ärligt säga att dieting ALDRIG fungerar långsiktigt. Visst vem som helst kan svälta lite men det fungerar aldrig lonterm. Även anorexik som inte dör, blåser mestadels i slutet.

Så vad fungerar i den här västvärlden, där 70% av oss är överviktiga? Vi har gång på gång visat att kalorier inte är kalorier. Det är inte så enkelt som energi i, energi ute. Om du äter 4000cals om dagen från snabbmat så kommer du inte att se, känna och utföra så bra om du åt 4000cals om dagen från en diet med hög fetthalt Alla vet det, men alla glömmer det tyvärr.

Mitt råd till dig skulle vara att äta så mycket av dina fav wholefood carbs som du bryr dig om.

Ät över 10g kolhydrater per kg kroppsvikt per dag. Håll ditt feta proteinintag under 10% av de totala kalorierna.

Drick tillräckligt med vatten varje dag så att din urin är klar. Om det är gult eller halm måste du dricka mer. Syfta åtminstone 10times om dagen, ren urinering och några gånger per natt. Få en fruktjuiceflaska och blöt in i det. Det är vad ‘proffsen’ gör.

Ät en låg natriumdiet.

Nu bara titta på kroppen blubber och salt retention smälta bara bort från din höga carb, låg fetma hälsosam kost som ramper upp ämnesomsättningen och hjälper dig att vara motiverad för motion eftersom dina glykogen butiker är lagrade varje dag. Ingenting dödar motivation snabbare än uttorkning och glukosutmattning.

Kom ihåg desto mer fett vi har, desto mindre hydratiseras kommer vi att vara som fett kräver mindre vatten än muskel. Så om vi är överfett, är vi dehydrerade säkert. Var lätt på dig själv och ha stora hälsoanläggningar starka festar varje dag. Hungriga människor är låga standarder människor när det gäller vad de ska skjuta i sin gob.
gå ner fem kilo Cykling för att gå ner i vikt medan du tar tillräckligt med för resan