vad ska jag äta för att gå ner i vikt Den bästa kosten för viktminskning

gå ner ett kilo i veckan Den bästa kosten för viktminskning

Att gå ner i vikt och bli friskare är ett vanligt mål bland amerikanerna; Vi spenderar $ 60 miljarder dollar om året på viktminskning böcker, gym medlemskap, apps, program och special diet livsmedel. Ändå samlas vi tyngre, vilket leder till ökad risk för kroniska sjukdomar som hjärtsjukdomar, typ 2-diabetes och cancer. Svaret på viktminskning är mångfacetterat, men en bra utgångspunkt är att förstå kalorier. Kalorier är energikällan som används av människokroppen och finns i livsmedel i form av kolhydrater, proteiner och fetter. Vi behöver energi för att utföra grundläggande kroppsfunktioner och ännu mer om vi tränar. Överflödiga kalorier lagras som kroppsfett, väsentligen reserverad energi. På vissa sätt är vetenskapen om att gå ner i vikt enkel: använd mer kalorier än konsumeras och din kropp kommer att använda kroppsfett för energi. Du kan göra detta genom att äta mindre eller genom att träna mer. Fångsten är att vi inte lever våra liv i ett labb. Maten smaker bra, vi är vana och vi gillar att njuta av sociala sammankomster. Livet blir i vägen. Så vad gör du? Här är en få, bevisbaserade tillvägagångssätt för viktminskning. Fördjupning av dieter, göra livsstilsförändringar. Diagnostiska mätningar mäts ofta av kortsiktiga resultat och håller inte upp på lång sikt. Du är bättre att ändra din livsstil med hållbara strategier som leder till långvarig hälsa. Om du gör ett specifikt mätbart mål kan du titta tillbaka på din vecka och veta om du har gjort det eller inte. Justera sedan ditt mål om det s orealistiska eller om du är redo för ett annat mål. Här är en enkel en: Ät tre portioner av baljväxter per vecka. Välj höga fibrer. Vete, bönor och hela korn är höga i fiber och volym och låga kalorier. Fiber ökar mättnad, vilket gör att du känner dig full medan du äter mindre. i dessa livsmedel menar att du kan äta mer av dem samtidigt som du konsumerar färre kalorier. Börja med att lägga till en bönsoppa eller sallad till din middag för att hjälpa dig att känna dig mer nöjd med de måltider du vanligtvis njuter av. Vik tillsatte fetter i matberedning. Oavsett om det är s olivolja eller kokosnötsolja är den mest kaloriskt täta livsmedelsingrediensen. Olja (vid 120 kalorier per matsked) väger in över 4000 kalorier per pund, medan grönsaker är under 200 kalorier per pund. Fokusera inte på skalan Om du tar din livsstil tar tid,
vad ska jag äta för att gå ner i vikt Den bästa kosten för viktminskning
och det är mer till bra hälsa än ett tal på en skala. Att bygga muskler kan öka vikt och viktminskning är inte alltid en rak linje. Fånga dig inte i mikroförändringar om du gör makroen. Wolfram tillägger: ‘Kroppsvikt är mycket komplex med otaliga bidragande faktorer, av vilka de flesta ligger utanför vår kontroll. Vetenskapen säger att hälsosam livsstil beteende inkluderar fysisk aktivitet, äter gott om frukt och grönsaker och inte röker. De är starkare kopplade till hälsa Resultatet är än vikt. ‘Faller inte för dessa 4 viktminskning myter1. Juicing hjälper dig att gå ner i vikt. Juice är inte en föredragen viktminskning strategi, för att ersätta måltider med juice är inte en hållbar vana. Dessutom, när frukt och grönsaker sugas, förloras komponenter som fibrer, men de enkla sockerarterna förblir. Att dricka motsvarande fem frukter är inte detsamma som att äta de fem frukterna. Att dricka kalorier för viktminskning kan vara problematisk eftersom det eliminerar tuggningsprocessen, vilket gör överkonsumtion lättare. Att dricka 500 kalorier ger inte samma mättnad som att äta 500 hela matkalorier.2. Fasta krävs för viktminskning. En nyare trend i viktminskning är fastande eller intermittent fastande. Den förra har länge varit disproven som ett sätt för framgångsrik viktminskning eftersom de flesta individer återvänder till de matvanor som orsakade viktökningen att börja med. Intermittent fastande, vilket innebär att man går en viss tidsperiod mellan måltiderna, kan hjälpa dig att lära dig hungersignaler, men det finns inte tillräckligt med forskning för att veta om detta fungerar på lång sikt.3. Vad fungerar för en fungerar för andra. viktminskning och du får ett antal succeshistorier, vilket bidrar till förvirringen. Det är viktigt att komma ihåg att det som fungerade för din kusin, kanske inte fungerar för dig. Och ofta inser människor inte alla de förändringar de har gjort eller det stödsystem de har på plats. Dessa faktorer kan på stor del påverka framgången utöver enkla dietstrategier. Det finns magiska fettförbränningsmedel. Ingen mat förbättrar väsentligt ämnesomsättningen eller triggar fettförbränning. Det är det som gör dietindustrin så tilltalande. Det är svårt att gå ner i vikt framgångsrikt, så överklagandet av magiska livsmedel, från kokosolja till superfrukt, är stark.
vad ska jag äta för att gå ner i vikt Den bästa kosten för viktminskning