tips för att gå ner i vikt snabbt Den perfekta kosten för viktminskning

gå ner i vikt med proteinpulver Den perfekta kosten för viktminskning

Under åren har det skett många olika rekommendationer om vad människor ska äta för att gå ner i vikt och förbättra sin hälsa. Tyvärr är rekommendationerna ofta motstridiga, vilket gör att människor är förvirrad över det bästa sättet att ta.

Den perfekta kosten har utformats utifrån den senaste vetenskapliga forskningen. Bäst av allt är dess design rent objektiv. Det har inte förekommit någon lobbying av livsmedelsgrupper eller ‘sponsrad’ forskning för att påverka dess struktur (vilket kan vara fallet med andra livsmedelsrekommendationer).

Detta ätformat har framgångsrikt använts i många år av proffs inom hälso- och fitnessindustrin för att hjälpa människor med sina viktminskningsinsatser. I den här artikeln kommer vi att täcka rekommendationerna och resonemanget bakom dem.

Lågdensitet Kolhydrater (fibrösa grönsaker): Det här är den typ av mat du bör betona mest i din kost om du vill gå ner i vikt. Du kan nästan ha obegränsat antal av dem. De är näringsrika, kalorieriga matar. De klassificeras som ett kolhydrat men innehåller väldigt lite av det. De innehåller främst fiber, vatten, fytonäringsämnen, vitaminer och mineraler.

Du bör ha minst 4 6 tjänar en dag av dessa livsmedel.

Exempel är: broccoli, blomkål, morot, tomat, sallad, gröna bönor, spenat, gurka, squash etc.

Lean Protein: Om du tog allt vatten ur kroppen över hälften av din torra vikt skulle vara protein. Det är en del av alla celler och som namnet antyder (från grekiska pr av den första kvaliteten) är av största vikt i kroppen.

Genom att ha en servering av protein med varje måltid ger du kroppen en konstant tillgång till aminosyror som har många vitala funktioner i kroppen, inklusive, stödja immunsystemet, göra enzymer och bygga kroppsvävnad.

Om du inte levererar din kropp med högkvalitativt protein varje 2 3 timmar under dagen kommer din kropp att gå in i en katabolisk stat och din metabolism kommer att sakta ner, vilket begränsar dina viktminskningsinsatser.

Du borde ha 5 6 tjänar en dag av dessa livsmedel.

Exempel är: fisk, kycklingbröst, magert biff, ägg, protein / mjölkspulver, sojabaserade produkter, baljväxter, nötter / frön etc.

Kolhydrater med hög densitet (frukt, stärkelse grönsaker, mejeriprodukter): Dessa livsmedel har mer kolhydrater per tjänst än kolhydrater med låg densitet. Därför är deras förmåga att öka blodsockret större. Eftersom de ökar blodsockret, kommer insulin också att utsöndras, vilket innebär att kroppen kommer att vara mer benägna att lagra kroppsfett.

Följaktligen serverar endast 2 3 en dag som föreslås i Perfect Diet. Men det är naturliga livsmedel och ger kroppen ett brett utbud av väsentliga näringsämnen.

Exempel på detta är: potatis, pumpa, majs, bananer, ärtor, druvor,
tips för att gå ner i vikt snabbt Den perfekta kosten för viktminskning
mjölk, äpplen, yoghurt, apelsiner, etc.

High Density Carbs: Dessa livsmedel är koncentrerade kolhydrater och tenderar att vara raffinerade kornbaserade livsmedel som bröd, pasta, spannmål och ris. Regeringens lobbyverksamhet av livsmedelsproducenter under de senaste åren hade dessa livsmedel rekommenderas i högre kvantiteter än naturens egna frukter och grönsaker!

Medan de innehåller några näringsämnen, laddas de med kolhydrater och kan få en dramatisk inverkan på dina blodsockernivåer. Som ett resultat rekommenderas endast 1 2 en dag rekommenderas.

Exempel är: pasta, bröd, flingor, socker, honung, fruktjuice, ris, sylt etc.

Fetter och oljor: Dessa livsmedel är de mest energi täta, vilket innebär att de har potential att avsevärt öka till ditt totala kaloriintag. Därför måste du noga kontrollera ditt intag av dessa livsmedel. De innehåller emellertid de fettlösliga vitaminerna A, D, E och K, så de måste inkluderas i ditt dagliga matintag.

Endast 1 2 serverar en dag av dessa livsmedel rekommenderas.

Exempel är: oljor, avokado, mandlar, cashewnötter, pumpafrön, solrosfrön, jordnötssmör etc.

Extra: Dessa livsmedel är inte en viktig del av Perfect Diet men de uppfyller vår önskan att konsumera godsmakande mat. Eftersom ditt mål är att gå ner i vikt, tillåta dig att konsumera dessa livsmedel en gång i veckan, på din ‘behandlingsdag’. Ha en eller två måltider på din behandlingsdag där dessa livsmedel ingår.

Exempel: ta bort mat, choklad, kakor, kex, lollies, alkohol etc.

Om du funderar på att gå ner i vikt och också vill ha fördelarna med att må bra, ha mer energi och förbättra din kropps funktion,
tips för att gå ner i vikt snabbt Den perfekta kosten för viktminskning
följ sedan Perfect Diet i 30 dagar. Du kommer att bli förvånad över resultatet!