gå ner i vikt med proteinpulver Den ekonomiska sak att göra

gå ner 10 kilo Den ekonomiska sak att göra

Måltid Planering Den ekonomiska sak att göra

Curated By Christine Steendahl Lämna en kommentar

Måltidsplanering är utmärkt för att spara tid, energi och pengar när du matar din familj. För de som tänker på måltidsplanering är det viktigt att notera att du inte måste offra en läcker, hälsosam måltid för ett upptaget schema eller en begränsad budget. Om du letar efter ett fantastiskt sätt att laga mat till din familj, här är några praktiska tips.

Nyckeln till måltidsplanering är utan tvekan att du planerar dina måltider före tid. Tyvärr kommer de flesta föräldrar hem varje natt, ivriga att laga en enkel måltid och har absolut ingen aning om vad man ska göra. Med din familj blir hungrig och lite cranky, ger de flesta familjer upp och kör till närmaste snabbmat eller avslappnad matsalrestaurang. Om du vill se till att du stannar hem till middag och att du och din familj alla äter hälsosamma, måste du planera dig framåt.

I allmänhet är det bästa sättet att organisera dina måltider att planera dem en vecka före tiden. Beräkna en budget, bestämma vilka livsmedel du och din familj skulle vilja äta, lägg i några av dina familjevänner och förbereda en inköpslista. Ett av de enklaste sätten att måltidsplanen är att förbereda en kalender. Börja med en huvudrätt för varje natt och lägg sedan till en sidovägg, öken och soppa / sallad.

Huvudrätter är definitivt ett bra ställe att börja. Vanligtvis innehåller de flesta huvudrätter protein som fjäderfä, nötkött, fläsk eller fisk. Någon av dessa gör ett utmärkt val och genom att blanda upp det under veckan, blir din familj uttråkad och du kan glädja nästan alla favoritmatar. För familjer som försöker gå ner i vikt eller ha en sjukdomshistoria som hjärtsjukdom och diabetes, är huvudrätten det viktigaste området du bör fokusera på att skapa mat som passar dina kostbehov och livsstil. Du kan helt enkelt välja magert kött, välja att äta mer fisk och vegetariska ätare, ersätt kötträtter med soja och grönsaker.

Sidrätter är mycket kritiska för måltidsplanering. Detta är ditt bästa tillfälle att introducera grönsaker i din familje diet. Var noga med att du har minst en grönsak i rotationen varje natt. För bästa resultat minst två typer av grönsaker är varje måltid idealisk.

För dem med matrestriktioner är en soppa eller sallad en fantastisk möjlighet att fylla på i början av måltiden och njuta av mindre huvudrättpartier senare. Soppa är bra under vintern när vädret är kallt ute och sallader är ett fantastiskt sätt att få en hälsosam fyllning av färska säsongsbetonade frukter eller grönsaker.

Om du försöker få alla att stanna till slutet av måltiden, gör efterrätter underverk. Yummy desserter är mest populära; du kan också välja hälsosamma alternativ som fruktsallader, frukt smoothies och gelatin.

För de som vill spara tid och pengar under hela måltiden på måltiden, är ditt bästa alternativ genom måltidsplanering.

Sista 5 artiklar tillagd av Christine SteendahlCream Ostälskare förenar 10 juni 2008Fun påskmåltid Tips 10 juni 2008Oh Nej! Jag har inte någon. Matlagningsbyten till hjälp när du är ute den 10 juni 2008Viva Italia Fantastiska italienska desserter 10 juni 2008Italian pasta 10 juni 2008
gå ner i vikt med proteinpulver Den ekonomiska sak att göra