gå ner 5 kilo snabbt Den ketogena kosten är hög

gå ner i vikt med styrketräning Den ketogena kosten är hög

När du är på en keto diet och du är i vad som kallas ketos, tvingar en metabolisk process kroppen att bränna lagrad fett eftersom det inte finns tillräckligt med glukos för energi.

Fans av ketodieten säger att de har mer energi och bättre fokus. Dieten är dock restriktiv och kan vara svår att underhålla. En grupp lokala näringsexperter säger att kosten är säker, men de delades över om de skulle rekommendera det för alla.

Burning fat Hur fungerar kosten? Våra kroppar bryter ner kolhydrater när vi äter. De kolhydrater förvandlas till glukos som bränner våra celler, vilket ger oss energi.

Om du sårar kraftigt på kolhydraterna börjar din kropp att bränna fett för energi.

‘Under nedbrytningsprocessen tar kroppen fettet och omvandlar det till vad som kallas ketoner’, säger Sean Ward, klinisk dietist vid UMPC Pinnacle Lancaster. ‘Dessa ketoner kan användas som en alternativ energikälla för vår kropp . De är ‘snällare av reservplanen’.

När din kropp har en hög nivå av ketoner i blodet, är det ketos.

I ketos, ‘din hjärna använder ketonerna och förmodligen ger dig en känsla av eufori. Det uppfyller dig. Det mättar dig’, säger doktor Minnie Taw, medicinsk chef för WellSpan Medical Weight Management. ‘Det undertrycker verkligen din aptit och gör ditt blodsocker stabilare utan att släppa mycket mer insulin.’

Att äta ketoStaying i det tillståndet av ketosis innebär att äta mycket små kolhydrater, vanligtvis mindre än 50 gram per dag. Det är tre skivor eller två medelstora äpplen. Det brukar översättas för att skära ut saker som stärkelse grönsaker, frukt, korn, socker och alkohol.

‘Vanligtvis bör kolhydrater utgöra 50 till 65 procent av kalorierna under dagen för en normal, frisk individ’, säger Ward. ‘I en ketogen diet fokuserar de mer på ca 5 procent av kalorierna.’

Brutto beskriver den som en mycket, mycket lowcarb och hög fetthalt med måttliga mängder protein.

‘Nej bröd, ingen pasta, inget socker, ingen tårta, inget ris. Vid den tiden har de flesta kollat ​​ut och sagt’ Nej, det vill jag inte göra ‘, säger Gross, 34, som bor i Lancaster.

Han försökte dieten i slutet av 2012 för att gå ner i vikt. Brutto var 250 pund när han började kosten och förlorade 70 pund på sju månader. Han säger att han fastnat med kosten på grund av viktminskningen och andra fördelar.

‘Jag brukade få dålig huvudvärk, jag skulle ha problem med dålig hud. Jag skulle lida av ett mildt fall av depression här och där,’ säger han. ‘Sedan du går på keto har du en hel del andra fördelar än tyngdförlust. Jag har bättre hud. Jag har en super uppmärksam hjärna. Tidigare skulle jag ha hjärntimm eller jag kunde inte koncentrera mig. Jag är mycket fokuserad på saker jag gör. ‘

Så vad äter han?

Vanligtvis sprider Gross på frukost och sedan har en stor sallad toppad med kycklingbröst eller lår och hög fetthalt dressing. För ett mellanmål kan han ha nötter (macadamia, pecannötter och valnötter) eller köttfärsiga. Middag är ett kött (köttbullar eller kycklinglår) och en grönsak som broccoli eller gröna bönor, både kokta aminosyror eller smör. För att försäkra sig om att han får tillräckligt med kalium, lägger Gross till spenat till sina sallader.

Dieter Jacqui Zimmerman, som arbetar vid Penn Medicines suburban poliklinikpaviljong, delade en keto-måltidsplan.

Frukost kan vara rökt lax med skivad avokado och en sida av gröna sauterade i kokosnötolja.

Lunchen kan vara en sallad fylld med en kokt nötköttburk och blåostdressing.

Ett mellanmål kan vara oliver och ett deviled ägg.

Middag kunde vara hud på kycklinglåren med en krämig svampsås och gröna bönor sauteed i olivolja och toppade med mandel.

Dessert kan vara en chia-fröpudding, osötad och gjord med kokosmjölk eller en fullfett vanlig yoghurt.

Wellspans Taw, som har gjort några rundor på ketodiet, bygger måltider kring kvalitetsprotein med en icke-stärkande grönsak, plus lite ost och avokado eller kokosnötolja. Recepten är anpassningsbara. Hon kan göra fajitas utan tortilla eller göra pannkakor med mandelmjöl.

En svår start De första tre veckorna som äter på detta sätt var svåra för Gross. Att skära ut kolhydrater fick honom att känna att han hade influensa, med huvudvärk och illamående.

Men han fastnade med den. Kraven stannade, och Gross hade en brast av energi och såg snabb viktminskning, varav några var vattenvikt.

Sedan dess stannade han på kosten. Det finns några undantag. När han och hans fru, Jen Tran, reser, försöker han lokal mat. När de går på en speciell händelse, har han den hemlagade lasagnen eller kakorna.

Det är strikt, och det kan vara svårt, särskilt i sociala situationer som är centrerade på mat eller öl. Men Gross fortsätter att gå tillbaka för viktkontroll och de extra fördelarna, inklusive bättre sömn.
gå ner 5 kilo snabbt Den ketogena kosten är hög