hur man går ner i vikt Diabetes och Valentines

kosttillskott viktminskning Diabetes och Valentines

Med hjärtans dag närmar sig snart, blir våra tankar till kärlek, blommor, godis middagar och naturligtvis stora hjärtformade lådor av godis! Vi vet att över konsumtion av socker är ohälsosamt och är generellt klandrat för att vara källa till diabetes. Men diabetes är en komplicerad sjukdom som uppenbarar sig inte bara av socker över konsumtion utan också av ett överskott av kolhydrater, fetter och brist på motion. Den goda nyheten är att diabetes kan förebyggas när det upptäcks som ett tillstånd som kallas före diabetes.

Typ 2 är den vanligaste formen av diabetes, vilket orsakas av insulinresistens (hormonet för att sänka blodsockret och metabolisera fetter och kolhydrater). Insulinresistens kan komma från en överbelastning av fett och kolhydrater i kosten. När vi äter socker och kolhydrater, utsöndrar bukspottkörteln insulin för att ta socker från blodet så att det kan komma in i cellerna. Med typ 2 är kroppen resistent mot insulin och kan inte använda den ordentligt, och kan därför inte bearbeta socker / kolhydrater korrekt.

De medicinska kostnaderna för personer med diabetes är mer än dubbelt så höga som de utan. Dessutom är risken för död 50 procent högre för dem med diabetes.

Pre diabetes är något som inte ofta behandlas. Det definieras ha över normala nivåer av blodsocker men under det definierade tröskelvärdet för diabetes. Om förändringar inte görs för att kompensera före diabetes, leder det ofta till typ 2-diabetes inom fem år.

Generellt finns inga symtom för diabetes före tecken, men möjliga tecken kan innehålla mörk hud, oftast runt nacken, armhålor, armbågar,
hur man går ner i vikt Diabetes och Valentines
knän och knogar, håravfall, extrem trötthet, förtjockad hud och hypoglykemi två till tre timmar efter måltid. Långvarig skada på hjärtat och cirkulationssystemet i samband med diabetes kan redan börja med för diabetes, samt ökad risk för högt blodtryck, ökat kolesterol, kronisk njursjukdom, hjärtsjukdom och stroke.

Som tidigare nämnts är det förebyggbart. Att gå ner i vikt, äta hälsosamt och vara mer aktiv är alla sätt att förebygga före diabetes. Som tränare för kiropraktor och vikthantering uppmuntrar jag mina klienter att använda förändringar i äta och livsstil genom en hel kroppsinriktning. Denna metod resulterar i mer långsiktig framgång med viktminskning, träningsrutiner och övergripande hälsa.

Som en del av hela kroppsinriktningen använder jag utbildning, rådgivning och utvärdering av fysiska förmågor. Utbildning ges genom ett specifikt medicinskt protokoll för viktminskning och förvaltning. Det lär kunderna hur deras kropp använder de näringsämnen de lägger på det och om dessa näringsämnen hjälper eller skadar förmågan att bearbeta socker och gå ner i vikt. Beväpnad med denna kunskap känner kunderna mer kontroll över deras viktminskningsresa och mål.

Jag rekommenderar också korttidsrådgivning att reflektera över den bakomliggande orsaken till viktökning eller problem med näring, eftersom de kan ha en känslomässig rot. Att hitta källan till vanliga ätmönster och / eller motstånd mot motion leder vanligtvis till en bättre framgångshastighet för att upprätthålla en hälsosam vikt och kropp, tillsammans med en mer positiv syn på livet självt. Slutligen tar jag upp fysiska förhållanden och smärta som kan förhindra att en klient blir lika aktiv som de tycker om. Fysisk aktivitet är helt grundläggande för vikthantering och hälsa.

Genom denna hela kroppen tillvägagångssätt, risken för före diabetes är kraftigt minskad samtidigt som det ger fördelar till en friskare och gladare dig.
hur man går ner i vikt Diabetes och Valentines