gå ner i vikt snabbt och enkelt Detox ditt liv

viktnedgång Detox ditt liv

Eller om du återhämtar dig från en förlust eller sjukdom och bara får igenom varje dag är en stor prestation.

Slutet av det gamla året och starten på det nya är en tid då folk börjar se tillbaka de senaste 12 månaderna och planerar att göra förändringar. Dessa kan vara viktiga med livsförändrande följder eller mindre som kan vändas omedelbart.

Så, om du vill förändra ditt liv var börjar du? Och vad är det bästa sättet att uppnå framgång? Anne Farrell, en lokal livscoach och direktören för MAF Coaching, säger först med att rensa ditt sinne av rodnad.

du har några avvikelser mellan vad du har i ditt hjärta och vad du uppenbarar i din omvärld kommer detta att leda till en situation av disharmoni i ditt liv. När du kan rensa ruden i ditt sinne hjälper det dig att fokusera på vad du verkligen vill ha. 1. Rensa din röran.

Hon säger att vi alla har områden i våra liv som behöver uppmärksamhet. Det är viktigt att rensa röran i huvudet så att vi kan fokusera på att göra 2009 till det bästa året ännu.

kan vara i ditt hem, det kan helt enkelt vara röran i pressen under trappan som har varit i ditt sinne eller saker som är på fel plats som behöver sätta sig iväg.

På ditt kontor kan det innebära att du rensar ut dina e-postmeddelanden eller PC, rensar skrivbordet, fyller i din arkivering eller avslutar din avkastning. Det kan vara att konsolidera dina räkningar och göra en budget för dina utgifter.

Det kan inte vara en påtaglig sak. Det kan vara något som behöver hanteras i dina relationer med din partner, dina barn eller en vän.

Hon säger att vi alla har en stor förmåga att driva denna röran bakom oss och försöka glömma det.

Problem med detta är att vi känner mer stress när sakerna i våra liv inte är rätt. Dessa tenderar att byggas upp över tid så vi vill ta det första steget genom att eliminera dessa clutters. Hon rekommenderar att man får ett papper och lägger idag datum på det.

en lista nu över allt som behöver hanteras så att du kan erövra din lista en efter en. Längst ner på sidan, sätt ett annat datum (din deadline) för när du vill att varje område ska rengöras. 2. Fokusera på vad du verkligen vill ha.

Tänk på vilka förändringar du vill göra hemma, på jobbet eller i ditt personliga liv. På en annan papper gör du en lista över de förändringar du vill göra under de närmaste sex månaderna.

realistiskt och se till att några av dem är enkla för dig att uppnå. Genom att skriva dina idéer på ett papper tar du beslutet och engagemanget att du ska gå för vad du verkligen vill ha.

sätta en deadline på ditt ark så att du kan arbeta mot ett datum. Detta är viktigt eftersom det hindrar oss att göra saker öppna och därför mindre sannolika att uppnås. skriver mål eller beslutar att använda nuvarande tid,
gå ner i vikt snabbt och enkelt Detox ditt liv
rådgör hon.

dem som om de redan har hänt, som om du gör vad du vill göra just nu. När vi fattar beslutet att göra någonting börjar vi lägga saker på plats för att hjälpa oss att uppnå det där. 3. Skriv ner din anledning varför

Det är mänsklig natur att motstå förändring, enligt Anne Farrell.

På något nivå står vi alla emot förändring eller motstånd att gå ut ur vår komfortzon. Det här är helt normalt men för att komma till var du vill gå och för att göra de ändringar som du just har listat på din sida, måste du kunna arbeta igenom det här.

säg om din (att göra något) är stark nog kommer viljan lätt men jag känner ibland måste du av en byggnad och växa vingar på väg ner. Jag menar att det här är att fatta beslutet, ta rörelsen och känna och känna att du kommer att växa och lära dig när du gör flytten. säger ett bra sätt att börja arbeta genom utmaningen att göra ändringar är att göra två listor. Se till att varje lista har 10 poäng. Gör varje poäng räkna och ta lite tid att verkligen tänka på det.

exempel skriv ner skälen till varför jag behöver göra den här förändringen, till exempel, jag kommer att känna sig friskare. Skriv sedan ner konsekvenser för att inte göra förändringen, till exempel, jag vann att leva livet av mina drömmar om jag inte har för avsikt för varje lista att få dig att verkligen tänka på den stora förändringen som du vill göra. Det är också att få dig att tänka på hur viktigt det är att göra denna förändring. Vi vill göra din anledning varför så stor att du är motiverad att gå och börja ta de steg du behöver för att göra den här stora förändringen. 4. Bryt ner det

När du håller på att göra en stor förändring i ditt liv kan det verka som ett stort projekt. Detta kan vara överväldigande för vissa.

Anne Farrell rekommenderar att du tar en annan sida för att göra en steg för steg plan och bryta ner din ändring i månadslistor.

Lista de kommande sex månaderna överst på sidan. Gör anteckningar under varje rubrik som beskriver alla saker du vill uppnå i den månaden för att se till att din förändring sker under de närmaste sex månaderna.

att du bara har 24 timmar i varje dag och att du har ett liv också så gör din plan uppnåelig för dig varje månad.

Punktet att bryta ner det är så att du bara måste fokusera på dina månatliga steg och för att förhindra att du blir överbelastad. Det stora med dina planer är att du kan ändra dem när du går vidare. Om du känner att du kan uppnå mer tittar du på följande månadslista. Om din lista inte är klar fyller den här månaden till nästa månadslista. 5. Gör bara det.

Nike sätter det så bra vi använder sina ord. Bara gör det, gå för det och gör ett löfte för dig själv att du kommer att bli allt du kan vara och uppnå allt du kan uppnå.
gå ner i vikt snabbt och enkelt Detox ditt liv