gå ner i vikt räkna kalorier Detox säkert efter semestern är över

hur ska man gå ner i vikt Detox säkert efter semestern är över

Ett nytt år står över oss och för många åtföljs detta av ett förnyat engagemang för vår personliga hälsa och välbefinnande.

Allt du behöver göra är att skriva in dessa sökord i din telefon, surfplatta eller dator och du kommer att översvämmas med alla typer av råd om hur du förnyar, uppdaterar och återställer din kropp.

Avgiftning och rengöring kan säkert sätta scenen för att gå ner i vikt och hålla sig i form och hälsosam, men för många går dessa återställningsaktiviteter inte utöver förberedelsesteget för att få kroppen redo för förändring i stor tid.

I syfte med denna artikel kommer jag att fokusera på bra gammaldags, hållbar hälsosam kost som kan göras med eller utan rengöring eller detox. För vissa kan sunda ätande ensamma fungera som en detox.

De flesta av oss förenar hälsosam kost med smaklösa måltider och berövande. Ordet skickar shivers ner våra spines. Så, vi kommer att behöva reframe hur vi tänker och komma i en positiv tankegång. Det vi pratar om är positiva beteendeförändringar som blir en ny livsstil för oss en hälsosam livsstil där vi respekterar och vårdar våra kroppar.

Framför allt är det viktigt att vara positiv och inte slå dig själv när du strävar efter att hitta det som fungerar bäst för dig. Det viktiga är att leva, lära och fortsätta.

En stor del av vad du ska göra är att träna dina smaklökar för att tycka om nya smaker och texturer. Precis som de flesta saker måste du ge nya fotar en provperiod innan du skriver dem helt av.

Kom ihåg att många av oss är vana vid bearbetade, förpackade livsmedel som innehåller mycket socker, fett och salt. Socker, fett och salt aktiverar alla klockor och visselpipor på våra smaklökar, vilket gör frukt och grönsaker bleka i jämförelse.

När du kommer tillbaka från de bearbetade, förpackade matarna, hittar du plats för nya smaker. Framgång blir din när du börjar begära mat som är bra för din kropp.

Så, vad är dessa livsmedel som vi fortsätter att prata om? Vi pratar om frukt, grönsaker, bönor, frön, nötter och helkorn.

Dessa är de unsung hjältarna med hälsosam livsstil, de livsmedel som vi ofta lämnar ut ur våra kundvagnar och därmed borta från våra matbord.

I din önskan om att införliva dessa livsmedel i ditt hushåll kan det hjälpa dig att få en bättre förståelse för livsmedelsvärlden vi lever i. En stor, snabb, lättläst, bok kallad, Försvar av mat: En ätermanifest av Michael Pollan är ett utmärkt sätt att utbilda dig själv.

Under tiden är det för dem som hittar matlagning helt ute i räckhåll för tillfället här några tips om etikettläsning för att komma igång på din resa för att gå ner i vikt och hålla sig i form och hälsosam med slutmålet att vara till liv fullt ut . Läsa 101

Kort är söt: Vanligtvis är kortare ingredienslistan desto bättre.

Se Familiar ?: Om du inte känner igen de flesta ingredienserna, äter du inte det.

Uttalande: Om du kan uttala ingredienserna, ät inte den.

Serveringsstorlek: De flesta äter mycket mer än den rekommenderade serveringsstorleken, vilket skryter näringsrika fakta.

Beställningsfrågor: Produkter innehåller mest av de första ingredienserna som listas, och minst av den sista ingrediens som anges.

Ohälsosamma kalorier: Se till att produkten inte får majoriteten av sina kalorier från sockerarter och fetter.

Akta dig för: Produkter som innehåller hydrerade oljor, majssirap med hög fruktos, färgämnen, konstgjorda sötningsmedel, artificiella och naturliga smaker, höga mängder fett eller salt och socker i de tre bästa ingredienserna.
gå ner i vikt räkna kalorier Detox säkert efter semestern är över