gå ner i vikt kost Diet det läckra sättet

bli smal på 4 veckor Diet det läckra sättet

Att hålla fast vid hälsosam kost är mycket lättare om du verkligen tycker om vad som finns på menyn. LAUREN TAYLOR talar till Tom Kerridge om att banta på den läckra vägen.

DIET mat har en dålig rep. Det framkallar bilder av tuggning på kartong som riskakor och fettsåspåsar fyllda med konserveringsmedel, medan du drömmer om en tröstande pasta pasta och stridsbehov för allt som så mycket liknar efterrätt.

Ange Tom Kerridge. Han driver inte bara Storbritanniens enda pub med två Michelin-stjärnor (The Hand And Flowers in Marlow), men han vet något eller två om viktminskning och har skingrat en staggerande 12 sten. Nu tillbaka med en andra dietbok, förlora Vikt för Bra, och medföljande BBC-program, är han fast besluten att visa att kalori kontrollerade måltider kan vara läckra och lätta att piska upp hemma. Och vem som är bättre att skapa en viktminskning plan som du faktiskt vill hålla sig till, än någon som älskar verkligen, älskar verkligen mat?

(serverar 8 kalorier per portion: Solrosoljespray 250g halvfett margarin 100g Caster Sugar 4tbsp granulerad sötningsmedel 3 stora fritt sortägg 250g självhöjande mjöl 1sp bikarbonat av läsk 1TSP Malt kardemumma 1 Vaniljbod, Splitt och fröskrapad Fingräsad kant av 2 limes 200g courgettes, riven För glasyren: 100g glasyr 1 msk ljuskrämost 1 msk limejuice För att slutföra: Riven lest av 1 lime Förvärm ugnen till fläkt 180C / gas 4. Spraya en 900g (2lb) non stick-flaska med några sprayer av olja.

Använd en stand mixer eller elektrisk handpisk och stor skål, smör ihop margarinen, caster socker och sötningsmedel tills de är lätta och fluffiga. Tillsätt äggen en åt gången och slå väl efter varje tillsats.

Sifta mjölet, bikarbonat av soda och kardemumma tillsammans över blandningen, tillsätt vaniljfrön och limezest och vik in försiktigt med en spatel tills den bara kombineras. Slutligen, fäll in de revade courgetterna.

Skaka kakablandningen i det förberedda tennet och försiktigt nivån ytan. Baka på mitten av ugnen i 50 60 minuter. För att testa, sätt in en spett i mitten av kakan: den ska komma ren ut; om inte ge det lite längre tid.

När du har kokat, låt kakan svalna i tenn i fem minuter och överför sedan till en trådhylla för att svalna helt.

För att göra glasyren i en skål, vispa isblåsocker, gräddeost och limejuice tills de smidigt kombineras.

Sprid glasset på toppen av kakan och strö med limezest. Skär i åtta tjocka skivor för att servera.

Bakad torsk med bönor, zucchini och chorizo

(serverar 2 kalorier per portion: 535) Tom Kerridge har skapat en rad recept för sin nya bok, Lose Weight For Good Book, som inte kommer att låta dig känna hungrig eller krävande skräpmat. Denna rena fiskrätt innehåller en liten mängd chorizo ​​för att lägga till ett välsmakande, krispigt lager, så att du inte känner dig som ‘berövar dig för mycket. Det är bunden att bli en träff.

2 ss fläckig havssalt 1 ssp varmrökad paprikan 2 torskfiléer (200 g vardera) 3 medellånga courgetter, skuren i bitar 4 vitlöksklyftor, tjockt skivad 200 ml färsk fiskbestånd 1 tsk torkad oregano Oljespray 400 g tennsmörsbönor, sköljde och dränerade 200 g körsbärstomater på vinstockarna 40g gröna oliver 8 tunna skivor chorizo ​​Finskryddad kant och juice av 1 citron Havsalt och nymalt svartpeppar Flatblad persilja, finhackad, till slut Blanda flakigt salt med en halv tesked rökt paprika och strö över båda sidor av torskfiléerna. Placera dem på en tallrik, täck med klädfilm och kyl i en till två timmar.

Placera courgetterna i steket. Tillsätt vitlök och häll på hälften av fiskbeståndet. Strö med oregano och lite salt och peppar. Spraya med 25 30 sprays olja. Koka på ugns mitten i 15 minuter.

Ta bort fisken från kylskåpet, tvätta av saltet och klappa torrt med kökspapper.

Ta brickan ur ugnen och blanda genom smörbönorna. Nypa fiskfiléerna i blandningen, tillsammans med körsbärstomaterna och oliverna. Häll på resten av fiskbeståndet. Lägg chorizoskivorna, överlappande, ovanpå torskfiléerna.

Stänk citronskivan och saften och resterande halvtskedel rökt paprika över allt och krydda med salt och peppar. Spraya ytterligare 20 oljespray över ytan och baka i ugnen i 12 minuter tills fisken bara är kokt. Strö med hackad persilja och servera.

Shakshuka frukost ägg (serverar 2 kalorier per portion: 375) Om du är på en hälsoskaka i januari, är det viktigt att du får en näringsrik frukost. Ägg har naturligt högt protein med massor av goda vitaminer visat sig hålla dig fylligare längre än saker som spannmål eller rostat bröd. Shakshuka, ägg som tillagas i en kryddig tomatsås, är traditionellt från Nordafrika, men skålen skämtar över Instagram konton överallt nu.

1 tsk ljus olivolja 1 rödlök, finskivad 1 stor rödpeppar, kärnad, deseeded och tärnad 1 stor grön paprika, kärnad, deseeded och tärnad 4 vitlöksklyftor, finskivad 1 tsk malda kummin 1/2 ts jordad kanel 2 tsk varmrökad paprika A nypa havsalt 2 x 400g burkar hackade tomater 4 medium fria ägg 50g halvfettfeta En handfull korianderblad, grovhackad Färskmalt svartpeppar Värm oljan i en medium stekpanna (som har lock) över en hög värme. Tillsätt löken och laga i två minuter, tillsätt sedan paprika och vitlök och koka i ytterligare fyra minuter. Om vegen börjar sticka, lägg till ett stänk vatten till pannan.
gå ner i vikt kost Diet det läckra sättet