bra kost för viktminskning Expert avslöjar de 7 riktiga anledningarna att du inte kommer att gå ner i vikt

bra mat för viktminskning Expert avslöjar de 7 riktiga anledningarna att du inte kommer att gå ner i vikt

Tyvärr förbrukar kalorier mycket lättare än att bränna kalorier, som Dr Ludwig sa att träning inte producerar mycket viktminskning på grund av att fysisk aktivitet gör oss hungrigare

1. DU ‘ÄR ETT FÖR ATT MATTERA MELLAN EFTER DIN ARBETE UT

Samma slutsats finns i varje studie; vissa människor förlorar några pund, andra får några pund, men de flesta upplever inte någon meningsfull viktförändring alls.

Fysisk aktivitet har många fördelar som ökad motivation att äta bra och öka muskelmassan, men sänker kroppsvikt är det vanligtvis inte en av dem.

Orsaken övningen ger inte mycket viktminskning beror på att fysisk aktivitet gör oss hungrigare, så vi kompenserar genom att äta mer.

Tyvärr förbrukar kalorier mycket lättare än att bränna kalorier.

Du kan gå 30 minuters joggar och bränna 200 hundra kalorier bara för att ersätta de 200 hundra kalorierna med en energidryck en minut senare.

Dr Ludwig sa: ‘Anledningen till övning ger inte mycket viktminskning beror på att fysisk aktivitet gör oss hungrigare, så vi kompenserar genom att äta mer.’

Orsaken övningen ger inte mycket viktminskning beror på det faktum att fysisk aktivitet gör oss hungrigare, så vi kompenserar genom att äta mer,
bra kost för viktminskning Expert avslöjar de 7 riktiga anledningarna att du inte kommer att gå ner i vikt
säger Dr Ludwig

Det finns också tecken på att ju mer aktiv vi är på en gång, desto mindre aktiv är vi vid en senare tidpunkt.

I en studie deltog trettiotvå ungdomar med fetma på varierande nivåer av fysisk aktivitet (hög intensitet, låg intensitet eller vila) på tre separata morgnar.

Som förväntat brände tonåringarna mer kalorier under träning än i vila.

Men på eftermiddagen minskade kaloriförbrukningen betydligt efter dessa högintensiva övningar.

Oavsett hur mycket tonåren utövas förblev de totala kalorierna hela dagen överens.

2. DIN ORGAN HAR EN NATURLIG ‘SET POINT’

En av Dr Ludwigs första professionella forskningsstudier genomfördes på möss för att avslöja komplexiteten i de system som styr kroppsvikt.

De resultat han hittade var fascinerande. Om musen fastade i några dagar förlorade den vikt som förväntat. Men när de äntligen fick tillgång till mat åt de tills all sin viktminskning återfanns.

Det motsatta var också sant. Kraftmatning av musen orsakade viktökning, men efteråt skulle musen undvika mat tills dess vikt återvände till normala.

Baserat på detta experiment finns det bevis för att ett djurs kropp vet vilken vikt det vill vara.

Som människor har vi en naturlig tendens att ändra våra matintag för att nå en intern ‘setpunkt’ som en termostat som håller en temperatur i ett rum

Detta stöder tanken att vi som människor har en naturlig tendens att förändra våra matintag för att nå en intern ‘setpunkt’.

På samma sätt som en termostat håller temperaturen på ett rum.

Dr Ludwig sa: ‘Vi, som människor, har en naturlig tendens att förändra våra matintag för att nå en intern setpunkt.’

När du förändrar ditt beteende slår din inre biologi tillbaka. När du till exempel begränsar ditt matintag, svarar din kropp med ökad hunger.

För långsiktig vikthantering är tanken att ändra din biologi för att orsaka en naturlig anpassningsanpassning.

Prova att fokusera på vad du äter istället för kaloriinnehållet. De biologiska effekterna av mat gör hela skillnaden i att känna dig hungrig eller nöjd, ha låga eller höga energinivåer, få eller gå ner i vikt och ett liv av god hälsa eller kronisk sjukdom.
bra kost för viktminskning Expert avslöjar de 7 riktiga anledningarna att du inte kommer att gå ner i vikt