hur ska jag träna för att gå ner i vikt Effektiva sätt att gå ner i vikt efter graviditet

gå ner i vikt snabbt och effektivt Effektiva sätt att gå ner i vikt efter graviditet

Efter nio månader av uthållighet och födelse till ett friskt barn är en stor upplevelse som ger mödrarna en enorm tillfredsställelse, som måste leda ett liv att upprätthålla en god och hälsosam regim. Men uppgiften är inte över ännu! Ändå måste många förändringar i livsstil och hälsa utarbetas för att ta hand om den nyfödda och att återställa kroppen i rätt form.

Viktökning är oundviklig under graviditeten, och efter graviditet kan mammas nu vara uppmärksam på att minska partikelvikten, inte drastiskt men långsamt och stadigt. Man kan inte få en fin uthuggad bild över natten. Graviditet och leverans innebär stor belastning och lämnar en mamma som dräneras ur all sin energi, så man måste ta tid att återhämta sin hälsa och energi i 1 2 månader, anpassa sig med tidsåtgången för barnets matnings- och sovmönster och börja sedan med en ny uppsättning fysisk regim, utan att försumma kost och vila.

Följ aldrig publicitetskampanjerna av kändisarna som uppvisar den mirakulösa viktminskning efter några dagar! Exceptionella exempel kan inte vara den allmänna regeln att följa.

Enkla steg för att minska postpartumvikten

Tiden som tas för att återfå den ursprungliga kroppsvikt beror direkt på hur mycket vikt har lagts till under graviditeten. Grovt inom 6 8 månader kan man nästan återkomma i ursprunglig form.

1. Även om man inte ammar barnet, bör hon inte sänka kalorierna drastiskt, eftersom det kommer att hämma i att återhämta sig från svagheten.

2. Första tre månader efter leverans ska moderen äta hälsosam och utveckla långsamt en träningsplan.

3. Man bör aldrig driva sig för att börja träna, men börja bara när hon känner för. Det kan ta tid men det blir ingen vinst att skynda på.

4. Absolut amning bidrar till att minska partikelvikt normaliserar livmoderns form och funktioner.

5. Att anta lågkalori diet hjälper till med viktminskning, men ammande ammande bör inte minska kaloriintaget mindre än 1800 kalorier per dag.

6. Diet bör vara låg i fett, inte fettfri. En servering av mejeriprodukter, korn, lövgrönsaker, frukt kan lägga till ytterligare 500 kalorier till den normala kosten. Så man kan enkelt planera kaloriintaget.

7. Totalt undvikande av skräpmatar som lägger onödiga kalorier med noll näringsvärde.

8. Övningar bör tas stegvis med realistiska mål för viktminskning.

Att äta hälsosamt och följa vissa fysiska övningar resulterar i stadig viktminskning av postpartum. Rådgivning från dietister och nutritionists kan vara en fördel. Mödrar som har genomgått kejsarsnitt kan behöva vara extra försiktig innan de ställs ut för någon fysisk regim.
hur ska jag träna för att gå ner i vikt Effektiva sätt att gå ner i vikt efter graviditet