gå ner i vikt tabletter Eazy kämpar för att hitta en röst i

så gick jag ner i vikt Eazy kämpar för att hitta en röst i

G Eazy betalade sina avgifter. Under de senaste sju åren spelade Oakland rapparen 11 projekt på Internet, medverkade i mega populära musikvideor och etablerade sig som social media någon innan man sätter in bläck till ett kontrakt. Hans webbaserade uppgång illustrerar hur inspelningsartister blir stora idag. Hans förespråkare målar honom som en vördnadsfull elev av hiphophistoria och en genuin ordsmed som parade ofrånkomlig karisma med en enstaka arbetsmoral för att uppnå framgång.

Det finns naturligtvis en annan berättelse. Den om hur G Eazy gillar Macklemore och Vanilla Ice framför honom, och precis som Eric Clapton och Elvis Presley framför dem, är helt enkelt en annan vit kille som ompaketerar en ursprungligen svart konstform för en överväldigande pasty publik. Brottare avfärdar honom som en polerad utövare för vita familjer att kompromissa med. Han är säker nog för mamma, men vittig nog för junior. Med sin smittade hår, ren haka och utsmyckade skärningar är G Eazy (född Gerald Earl Gillum) så tamely farlig som ett pojkeband, dålig pojke.

Sedan igen, det 2015, och ifrågasätter en rapper äkthet baserad på hans hudfärg känns lite disingenuous. Vi har redan vridit våra händer över detta. Vid sekelskiftet ordnade Dr. Dre Eminem svimma lunacy och den bleka savanten blev den mest sålda rapparen någonsin. Kanye och Drake kom från medelklassen. Och ett par år tillbaka sparkade presidenten det årliga vita korrespondenta middagen genom att gå in till DJ Khaled I Do Is Win. har länge varit mer populär än rockrulle. Vita pojkar i medelklassen växer upp och lyssnar på det. Vissa försöker göra det. Och några blir bra på det. Men om hiphop har expanderat för att inkludera artister som G Eazy, är den verkliga frågan hur och var han passar in i genren. Den 4 december skickar han sitt andra fullängdsalbum, When It Dark Out, för vår kollektiva övervägning.

Den 26-åriga andra stora etiketten LP slår av med en Drake lite banger med barocka körblåsor, regal, plodding horns och gutstansning kick snare combos. Då kommer den ensamstående jag och jag, som rider en böljande, super långsam mo melodi i en hård godis EDM-krok före utandning till sniglarna smacked över dubbla nederländska trummor. Båda spåren skryter albumet: Han har slipat hårt, och nu kommer han att fira genom att konsumera en massa trevliga saker som vann hamnar och gör honom lycklig.

Temat är underhållande ibland. Men i slutändan, precis som de snabba kvinnorna och de hårda ämnena som fyller de 17 spåren, är det inte riktigt satiating.

De rekordljusa fläckarna är Typ av drogstopp, smoldering sovrum ode för att verkligen bombardera kön och låt mig gå, vilken har en robo kazoo, druggy existentialism och en gale force hook av GRACE, en gal med rören i ett två våningar högt organ. Pojke, konfronterar hans berömmelse relaterade melankoli och krusningar med ytligt missnöje, missbruk och hans ansträngda relation med sin upp och ner mor.

Kommer vara okej markerar den mest personliga svängen. Den tredje versen släpper ut ett krossgarn om sin mamma som lämnar sin pappa till en lesbisk älskare, en kvinna som Gillum så småningom upptäcker, blått och överdoserat,
gå ner i vikt tabletter Eazy kämpar för att hitta en röst i
på badrumsgolvet. Han försöker och misslyckas med att återuppliva henne. Detta invecklade trauma verkar moget för ytterligare spelunking, men det är en av få nedgångar i de djupare urtagningarna av det som gör G Eazy, G Eazy.

Och här är kärnan i When It Dark Out-misslyckanden. Titeln lovar ett djupt dyk i ett morosinne, men det har samma yta-kampkamp som han alltid gjort. Det är som tekniskt genomförda vågar tekniskt imponerande, men inte fruktansvärt avslöjande för människan bakom bullret.

För någon som har släppt timmar av sig själv pratar, önskar jag att jag hade en bättre uppfattning om vem han är. Och det finns gott om postmodern kul att ha med de mothbollande troperna, men han tar dem för allvarligt boxning sig in i tröttsamt kreativt territorium. Han behöver antingen exponentialisera den extravaganta debaucheryen eller fördjupa djupare reflektioner som bara kunde komma från hans vinkel. Lyriskt måste han bara göra någonting för att odla en identitet bortom en vacker, hård bearbetning, väl pengad vit kille om han vill komma ihåg. Om han vill vara lönsam gör han det bra.

Race och klassfrågor mindre än någonsin i fråga om vem som kan göra hiphop, men bara för att du tillåter dig genom dörren, betyder inte att du kan ta plats. G Eazy är en industriell student av genren, som ännu inte har lämnat någonting som är värdig för tjänsten. I stället tog han vad andra har gjort, lindade det i sitt smakliga paket och sålde det till en generation av musikaliskt omnivorösa hipstrar som lockades till hans tillgängliga, men sällan utmanande ljud.

När du drar nytta av en konst utan att lägga mycket till det, kommer dehards att avvisa dig. Om du äter måste du ta med något till bordet.

En idé: Clean cut vita killar har just börjat rappa. Men rena vita killar har bett svarta ljud så länge som det har blivit svart musik. Men trots hiphop-existens vid provtagning har dessa artister lämnats mestadels ensamma. Det är här G Eazy kan växa soniskt. Om han ska klä sig som Elvis, varför inte skryta upp några av The King Old Standards eller Johnny Cash-evangeliet, eller kanske några av Rolling Stones Chuck Berry-imitationer till nya slag?

Hans breakout och, enligt min mening, bästa singel, Sue, gjorde detta genom att modernisera italienska amerikanska Dion Dimucci gör en stil med svart ursprung. Musik känner sig ihålig utan rötter i en djupare kultur och G Eazy-platsen i hip hop (motvillig om han kan vara med att erkänna den) är som den senaste förlängningen av en gammal, sällan konfronterad amerikansk tradition av vita män som utövar svart konst. Han kunde zag bort från den nuvarande fällan / autotune gluten och göra en roman, nostalgisk tur som få andra rappare kan. Om han knackar i sina kulturella föregångare, kan G Eazy göra ett ärligt, singulärt uttalande, utöka hiphop sonic palett och omfamna det uppenbara: han är en outsider i sin egen genre. Han borde undersöka de ljud som kommer ut ur elefanten i rummet. Genom att betona att det han gjort tidigare har gjort, kan han göra något nytt.
gå ner i vikt tabletter Eazy kämpar för att hitta en röst i