snabb bantning En minut hoppa rep motsvarar att köra en mil på sju minuter

kalorier viktnedgång En minut hoppa rep motsvarar att köra en mil på sju minuter

En minut hoppa rep motsvarar att köra en mil i sju minuterFITNESS CLINIC

28 december 1993 med Dr. Gabe MirkinDr. Du kan springa, gå eller pedal så långsamt som du vill, men när du hoppar rep måste du snurra repet åtminstone 80 gånger i minuten för att hålla det spänt och otvättat. Hoppning 80 gånger i minuten är som att springa en mil på 7 minuter och 20 sekunder. De flesta människor kan inte utöva det intensivt.

Om du är i gott skick kan du hoppa rep i ditt hem utan dyr utrustning. För att passa repet i kroppen, sätt ett rephandtag under en armhål. Ställ på repet och dra det ordentligt. din andra armhålan.

När du hoppar rep, slår du marken med stor kraft. För att skydda dig mot en skada måste du lära dig hur du använder dina knän som en fjäder för att absorbera chocken. Skjut av från tårna och landa på bollarna på dina fötter med knäna böjda, böja knäna ytterligare på slag för att absorbera chocken.

Hoppa inte mer än en tum från marken. Repet kommer att återgå till marken på mindre än tre fjärdedelar av en sekund. Om du hoppar för högt, kommer du att hänga i luften när repet återgår till marken. Eftersom dina knän är böjda måste din överkroppe luta något framåt för att balansera tyngdpunkten. Om du kan få rytmhoppet i flera minuter kan du få ett mycket intensivt träningspass.

F: Jag försöker gå ner i vikt och tränar med dig. Dricker mycket vatten med dina måltider fyller magen, men bara en minut eller två. Så snart vattnet lämnar magen, kommer du att känna dig hungrig igen. Du slutar äta när kalorierna från maten du äter signalerar din hjärna som du har fått nog. Vatten innehåller inga kalorier,
snabb bantning En minut hoppa rep motsvarar att köra en mil på sju minuter
så dricksvatten hjälper dig inte att få mindre mat hela dagen.

Din kropp tar vatten från maten du äter. Du behöver inte tvinga dig att ta in extra vatten. En annan felaktig information är att du inte ska dricka vatten med dina måltider eftersom vattnet spädmer enzymerna i tarmarna så att de inte kan bryta ner maten. Din mage och tarm är så kraftfulla att ingen mängd vatten kommer att späda ut deras effekt. De enda drogerna som har visat sig hjälpa till att läka musklerna är anabola steroider och klenbutarol.

Anabola steroider är olagliga och har farliga biverkningar. Clenbutarol verkar vara säkert i de låga doserna som krävs för att påskynda muskelläkning, men det har inte godkänts för användning i USA. Det är okej att ta smärtstillande läkemedel, såsom ibuprofen, men de kan inte öka läkning. Du kan göra saker värre om du maskerar smärtan som varnar dig för att inte använda den skadade muskeln.

Kortisontypinjektioner blockerar smärta och minskar svullnad, men de kan faktiskt fördröja läkning.

Den omedelbara behandlingen för eventuell dragd muskel är RICE: Rest, Ice, Compression and Elevation. Sluta träna omedelbart; Applicera en ispåse som är insvept i en handduk till den skadade muskeln; Vik ett bandage löst över ispåsen. och höja den skadade delen ovanför hjärtat. Ta isen bort efter 15 minuter och använd den en gång i timmen under de första timmarna efter skadan inträffat.

På sikt är den enda effektiva behandlingen vila. Du ska inte utöva den muskeln tills du kan göra det utan att känna smärta. När du återvänder till träning börjar du med reducerad intensitet och längd och arbetar gradvis tillbaka till ditt normala träningspass. Sluta omedelbart om du känner smärta.
snabb bantning En minut hoppa rep motsvarar att köra en mil på sju minuter