så gick jag ner i vikt En personlig tränare hjälper

recept för en vecka En personlig tränare hjälper

Är det inte häftigt att amerikanerna spenderar miljarder dollar på motion, fitness och viktminskning, och fetma är på väg? Inom vår befolkning, enligt en 9 april-utgåva av Journal of the American Medical Association, är 60 procent överviktiga och 30 procent är överviktiga.

Genom att lägga till motion i ditt dagliga liv med ständigt ökande nivåer av varaktighet och effekt, kan du få passform och gå ner i vikt. Det här är inga nyheter för dig. Hur många av er har gått ihop med en gymklubb med stor beslutsamhet att du skulle gå minst tre gånger i veckan? Två månader senare har du förlorat intresse, men betalar fortfarande månadsavgifterna.

Titta runt ditt hus. Hur många fitnessgizmor har du köpt som väntar på att bli satt i din nästa garageförsäljning? Har du köpt någon av dessa ‘viktminskning i en flaska’ rättsmedel, bara för att upptäcka att den minut du slutade ta piller, du återvunnit vikten?

Du är inte ensam. Medan daglig träning är avgörande för din hälsa, håller ditt hjärta hälsosamt, sparar av diabetes, gör din hud lysande och förbättrar din hjärnkraft är det svårt att behålla. Det tar disciplin. och ofta en personlig tränare. Varför en personlig tränare? En personlig tränare blir personlig.

Personlig tränare Mary Ellen Jordan är ACE Certified och en sjukvårdspersonal som gör en fullständig bedömning av sina klienter innan de skriver ett träningsprogram. Den fullständiga bedömningen inkluderar din medicinska historia, ett flexibilitetstest, en postural screening och en håranalys av Jack Grogan, som anses vara landets främsta expert inom håranalys och näring för att bestämma kroppens ämnesomsättning. För $ 150 bestämmer han kroppens ämnesomsättning och ett näringsprogram som är utformat för det. Mary Ellen säger att det är mycket viktigt för henne att känna till kroppens ämnesomsättning för att ge dig ett extremt specialiserat träningsprogram.

Fru Jordan lägger dig också genom några enkla rörelser för att se din kropps rekryteringsmönster. Så här fungerar dina olika muskler för att uppnå vissa uppgifter. Hon säger: ‘Jag kan få klienten att böja sig över raden och leta efter lyft till ladda. Genom att bestämma vilka muskler som är korta och täta, långa och svaga, kan jag designa ett program för att rätta till eventuella obalanser. ‘

En personlig tränare är fokuserad på dig hela tiden och visar dig rätt sätt att utföra övningarna. Mary Ellen säger att den största fienden att sabotera ett träningsprogram är tristess. Genom att variera övningarna och använda olika verktyg håller hon programmet intressant och roligt.

I hennes studio, Positively Fit i Maumee, OH, använder hon fria vikter, stabilitetskulor, löpbandet, elliptiska, stationära cyklar, kabelöverdrag och benkrull i olika kombinationer. Hon innehåller Pilates, yoga och andra metoder för att stärka din kärna i din kropps kraftverk, som består av din buk, dina lateraler och din rygg. Det är ditt tyngdpunkt.

Lisa LeStrange, som har kommit till Mary Ellen i ett år säger: ‘Jag kommer till henne, för att hon håller mig på uppgift och motiverad. Kommer här förstärker det jag gör hemma. Det hjälper mig också att komma ihåg övningsföljden .’

Du bör leta efter en personlig tränare som är certifierad av American Council on Exercise. ACE ger utbildning och fortbildning. En annan certifiering är Medical Exercise Specialist (MES), som är utbildad för att hjälpa människor som släpps från fysisk terapi.

Hur mycket ska du förvänta dig att betala? Fru Jordanens avgifter är i nivå med områdesutbildare: $ 42 för en timme av en på en personlig träning och $ 15 för en timmes gruppträning i hennes studio. Om du önskar en personlig tränare att komma hem, förvänta dig att betala minst $ 80 per timme.

Att arbeta med en personlig tränare hjälper dig att hålla dig engagerad i ett program, få bättre resultat och eliminera risken för skada. Det är definitivt det bästa sättet att gå om du inte har disciplinen att fortsätta med ett program på egen hand.

Nio månader gravid med sin tredje baby, har Julie Carl funnit sig sedan hon var 27 år, efter att ha fött sitt andra barn. Nu 33, Julie sa att denna graviditet har varit mycket lättare att komma igenom. Hon tillskriver det på hennes träningsprogram med hennes personliga tränare, Barbie Harrison, på Livsstilar för Endast Dam. Barbie betonar att hennes gravida klienter konsulterar sin obstetrikare eller barnmorska och ger ett signerat frisläppande med några begränsningar.

Både Barbie och Julie säger att träning under graviditeten kan få dig att känna dig bättre emotionellt och fysiskt. Det minskar trötthet, ryggvärk och humör. Dessutom har kvinnor som tränar före, under och efter graviditeten, en snabbare återhämtningstid efter leverans och en snabbare återgång till sin pre-graviditetsform.
så gick jag ner i vikt En personlig tränare hjälper